Vakbonden bereiken onderhandelingsresultaat over nieuwe cao UMC

Stem mee over het akkoord!

Door Redactie 12 november 2021

Op 11 november bereikten we met de werkgevers een onderhandelingsresultaat over een nieuwe cao UMC. Het is nu aan jou als FNV-lid om te beslissen of dit resultaat definitief wordt omgezet naar een nieuwe cao. Stemmen kan tot 26 november.

Cao nieuws

Stem mee over het akkoord!

Het woord is nu aan jou. Je kunt je stem uitbrengen tot vrijdag 26 november!

Stem hier

Samen sterk, ook bij de UMC’s

Dit akkoord was niet tot stand gekomen zonder de inzet van alle actievoerende leden en kaderleden. Wij nemen onze spreekwoordelijke actiepet af voor iedereen die heeft bijgedragen aan dit resultaat. De inzet van alle UMC-medewerkers - en vooral jij als lid van de FNV – heeft er voor gezorgd dat er een mooi evenwichtig resultaat ligt. Dank daarvoor!

Dit hebben de onderhandelaars bereikt:

• Salarisverhoging voor iedere werknemer in 2021 en 2022 en 2023.
  • Concrete maatregelen om de werkdruk te verminderen.
  • Iedere werknemer heeft vanaf 2022 recht op tenminste een minimumloon van 14 euro per uur.
  • De salarisschalen voor de middengroepen in de vier functie families gaan omhoog. Per 1 januari 2022 komen er twee periodieken bovenop de schalen.
  • De toeslag onregelmatige dienst (TOD) wordt voortaan betaald over het salaris (tot een maximum van schaal 10 periodiek 8).
  • De mogelijkheid om drie jaar voor je pensioen te stoppen werken.

Wat betekent dit voor jou?

Zoek het op in het Excel-bestand.

Stel je vragen, wij staan klaar voor je

Stel je vraag voordat je gaat stemmen, want je mag maar een keer stemmen. Gebruik je stem goed! Bij vragen, stuur een mail naar umc@fnv.nl. Of neem contact op met de vakbondsfunctionarissen van de FNV in jou locatie.

Met dit akkoord is maar weer eens gebleken dat lid zijn van de FNV loont. Samen zijn wij schouder aan schouder in staat om een betere cao met elkaar af te spreken. Met meer leden bereiken wij meer. Is je collega nog geen lid? Overtuig hem of haar om zich aan te sluiten!

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.