95% van de leden vindt eindbod werkgevers kinderopvang onvoldoende

Door Redactie 9 juni 2021

De onderhandelingen voor de cao kinderopvang zijn vastgelopen nadat de werkgevers hun eindbod hebben neergelegd. Kijkend naar de wensen van de kinderopvangmedewerkers vinden wij dit voorstel zwaar onvoldoende.

Kinderopvang

Ledenvergaderingen

Omdat de leden uiteindelijk bepalen, hebben we afgelopen week ledenvergaderingen gehouden. De uitslag was duidelijk: 95% van de aanwezigen vond de voorstellen van de werkgevers onvoldoende. En bijna 90% is bereid om actie te gaan voeren voor een goede cao.

Tijd voor actie

Vandaag sturen we een ultimatum naar de werkgevers. Daar moeten ze binnen één week op reageren én met een beter bod komen. Doen ze dat niet? Dan is het tijd voor actie! Wij willen doodgewone dingen zoals verlaging van de werkdruk, minder flexibiliteit zodat vrij ook echt vrij is. Plus een loonsverhoging die in ieder geval hoger is dan de inflatie, zodat je geen geld hoeft in te leveren. Dat wil jij toch ook?

Kom 18 juni naar Nieuwegein

Wat gaan we doen? Hou vrijdag 18 juni vrij. Dan komen we bij elkaar we in Nieuwegein voor een cao-actie. We zorgen ook voor een leuke activiteit voor (eigen) kinderen, dus neem ze vooral mee.

Wanneer: Vrijdag 18 juni
Tijd: 11:00 tot 13:00 uur
Waar: Nieuwegein

Meld je aan

Intimidatie is nooit oké!

95% is tegen het eindbod en 90% wil actievoeren. Hoe zit dat? Een aantal mensen heeft tegen actievoeren gestemd omdat er werkgevers zijn die hun werknemers intimideren. Mensen worden bang gemaakt en onder druk gezet. De FNV vindt het ronduit onacceptabel en schandalig dat werkgevers zich zo gedragen. In de wet staat duidelijk dat je mag staken en actievoeren. Wij hebben ook in de cao afspraken gemaakt over lid zijn van een vakbond. Daar hebben werkgevers zich dus gewoon aan te houden. Heb jij met intimidatie te maken? Herken je het in je omgeving? Meld je dan bij ons op via kinderopvang@fnv.nl. Wij nemen altijd eerst persoonlijk contact met je op om de situatie te bespreken en om te kijken welke stappen er mogelijk zijn.

Hou de komende tijd goed je e-mail in de gaten en volg ons ook op Facebook en Instagram. Dan ben je steeds als eerste op de hoogte.

Is je collega nog geen FNV-lid?

Schuif hem of haar dit bericht onder de neus want samen staan we sterk! Daarnaast heb je als lid allerlei voordelen, zoals juridische hulp en advies, loopbaantrainingen, aantrekkelijke kortingen met je ledenpas en nog veel meer. Word lid van de FNV!