Kijk het FNV webinar ‘Geen marktwerking in de zorg’ terug

Deskundigen spreken zich uit!

Door Redactie 17 maart 2021

Het thema Marktwerking in de zorg werd in het webinar van alle kanten belicht. Marktwerking en Zorg gaan volgens ons niet goed samen. Maar waarom eigenlijk niet? En zijn er alternatieven?

Sprekers

• Marcel Levi, CEO University College London Hospitals
  • Armand Girbes, hoogleraar VU Amsterdam
  • Jos de Blok, directeur Buurtzorg
  • Evelien Tonkens, hoogleraar Universiteit voor Humanistiek in Utrecht
  • Kitty Jong, vicevoorzitter FNV

Kijk hier het gehele webinar terug

Het falen van de marktwerking (met daarbij ook nog eens vele bezuinigingen) wordt in Zorg en Welzijn steeds duidelijker. Daarmee groeit ook de weerstand tegen marktwerking. De huidige corona-pandemie maakt duidelijk dat het echt anders moet in Nederland. En niet alleen in Nederland, in vele landen om ons heen is de nood hoog, de chaos groot en groeit de roep om verandering snel.

Onder het motto ‘Our Health is not for sale’ werken we in Europa samen met tal van vakbonden en organisaties uit de Zorg-wereld en worden overal in Europa acties gevoerd. Met nóg meer organisaties ondersteunen we het Europese Burger Initiatief ‘No Profit on Pandemic’ (‘Geen Winst op Pandemie’).

Zet ook je handtekening

Kijk hier het webinar per spreker terug

Evelien Tonkens, hoogleraar Universiteit voor Humanistiek in Utrecht

Marcel Levi, CEO University College London Hospitals

Armand Girbes, hoogleraar VU Amsterdam

Jos de Blok, directeur Buurtzorg

Kitty Jong, vicevoorzitter FNV

Eerdere activiteiten

De werkgroep internationale zaken FNV zorg en welzijn organiseerde eerder activiteiten zoals  “meer mens en minder markt in de zorg, ook in Europa!” op 22 oktober 2020 en “Minder markt, meer samenwerking” tijdens de actieweek zorg en welzijn september 2020. Lijkt het je leuk om ook actief te worden? Mail dan daar samensterk@fnv.nl en we vertellen je er alles over.