Medewerkers SWKGroep in actie voor eerlijke overgangsregeling

Door Redactie 21 juli 2020

Op 20 juli hebben pedagogisch medewerkers van SWKGroep een brandbrief met handtekeningen aangeboden aan de directeur Annemiek de Jong. De medewerkers komen hiermee in actie tegen de manier waarop zij ingeschaald worden en overgaan van de cao Sociaal Werk naar de cao Kinderopvang per 1 augustus aanstaande.

Grote teleurstelling

Vanwege de coronamaatregelen, was ervoor gekozen de actie buiten te doen. Annemiek de Jong kwam naar buiten om de brandbrief met handtekeningen in ontvangst te nemen. De aanwezige medewerkers waren in hun vrije tijd naar het hoofdkantoor gekomen om hun verhaal te doen.

Helaas kregen zij geen ruimte om hun verhaal toe te lichten, tot grote teleurstelling van de medewerkers. De directeur zou niet op de hoogte zijn van het bezwaar en het ongenoegen wat onder de medewerkers leeft door de overgang naar de andere cao. Deze actie kwam volgens haar als een verrassing. Zij weigerde om het gesprek aan te gaan en wilde ook niks zeggen over de aangeboden brief.

Toezegging

Een van de aanwezige medewerkers: ‘Dit is een raar verhaal. Wij hebben al op verschillende manieren aan de SWKGroep laten merken dat we het niet eens zijn met de overgang en deze inschaling. Tot nu toe zonder resultaat.’ De directeur heeft uiteindelijk wel toegezegd dat ze zo spoedig mogelijk met een afvaardiging, in verband met de coronamaatregelen, een afspraak gaat maken om dan toch het gesprek aan te gaan.