Werk je in de VVT?

Check of je je eindejaarsuitkering al hebt ontvangen!

Door Redactie 18 mei 2020

In de cao VVT is afgesproken dat je in november 2019 òf uiterlijk 1 mei 2020 je eindejaarsuitkering over 2019 ontvangt. Controleer of jij deze al hebt ontvangen, want jij hebt er recht op!

Waar heb je recht op?

Als je een gedeelte van het kalenderjaar in dienst bent (geweest), dan ontvang je een eindejaarsuitkering naar verhouding van het aantal maanden dat je in dienst bent (geweest). De opbouw van je eindejaarsuitkering is gebaseerd op je bruto salaris, inclusief eventueel meerwerk, maar zonder vakantiebijslag en andere toeslagen en vergoedingen.

De hoogte en opbouw eindejaarsuitkering

Maar hoeveel is geld is dat voor jou?

• Per 1 december 2018 is de opbouw van je eindejaarsuitkering gebaseerd op 8,33% van het door jou in de periode december 2018 tot en met november 2019 verdiende bruto salaris.
  • Vanaf 1 december 2019 is de opbouw van je eindejaarsuitkering gebaseerd op 8,33% van het door jou in de periode december ’19  tot en met november’20 verdiende salaris.

Meld het bij je werkgever

Werk jij in de thuiszorg en is de eindejaarsuitkering over 2019 nog niet uitbetaald door je werkgever? Maak hem daar dan alsnog op attent. Helpt dat niet en ben je lid? Meld je dan bij ons contact center zodat we het samen kunnen oplossen.