Wie moet er volgens jou ook in de kinderopvang gaan werken?

Start landelijke campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’

Door Redactie 13 januari 2020

Jij weet als geen ander dat je meer collega’s nodig hebt in de kinderopvang. Want jij hebt de laatste jaren ook vast meer taken gekregen en je werkdruk is hoger dan ooit. En dat is jammer want je wilt je werk gewoon goed doen, met voldoende aandacht voor de kinderen. Om meer mensen te laten inzien dat dit het mooiste beroep van de wereld is, is de website ‘Kinderopvang dankzij jou’ gemaakt.

Kinderopvang dankzij jou

Ken jij iemand die echt in de kinderopvang zou moeten gaan werken? Iemand die dol is op kinderen en een bijdrage wil leveren aan hun ontwikkeling? Verwijs diegene naar de website: kinderopvangdankzijjou.nl

Wat vind je daar?

De website staat vol met handige tools, informatie en vacatures. Je vindt er bijvoorbeeld een test om te ontdekken of werken in de kinderopvang iets voor jou is. En informatie over om- of bijscholing. Vacatures door heel Nederland en nog veel meer.

Waarom deze campagne

Er is een groot personeelstekort in de kinderopvang. Er moeten dringend meer mensen bij. De campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’ heeft als doel nieuwe medewerkers aan te trekken. En de huidige pedagogisch medewerkers vast te houden. De campagne is opgezet door Platform Arbeidsmarkt Kinderopvang.

Wil je meer weten over deze campagne? Stel je vraag via kinderopvangdankzijjou@fcb.nl