Personeel Amerpoort in actie tegen inkorting uren

Door Redactie 6 december 2019

De zorg voor 2400 cliënten bij Amerpoort staat al jaren onder druk. En nu wil de directie de diensturen van haar personeel nóg verder inkorten. Dat vinden wij onacceptabel. Daarom voerden meer dan 100 medewerkers op 3 december actie. Zij overhandigden bestuurder Paul Willems hun gebroken zorg-hart.

Gevolgen voor cliënt en medewerker

Amerpoort is financieel gezond, maar wil toch diensten inkorten. Dit zou grote gevolgen hebben voor de medewerkers en hun cliënten. Het personeel van Amerpoort staat dag en nacht klaar voor de cliënten! Zij weten heel goed wat er in hun leven speelt. Daarom zijn de medewerkers ook enorm ontdaan door het nieuwe voorgestelde beleid van de directie van Amerpoort. Omdat hun zorg-hart is gebroken, gaf het personeel de bestuurder een gebroken hart. Ook kreeg de bestuurder een half gebakken taart.

Persoonlijke verhalen

De medewerkers vanuit de woningen, dagbestedingen en nachtdienst hebben hun persoonlijke verhalen gedeeld met bestuurder Paul Willems. Een medewerker meldt dat hij doodmoe thuis komt om 11 uur ’s avonds en ‘geen tijd heeft voor andere taken op de groep’ omdat er te weinig personeel is. Een andere medewerker: ‘Wij hebben cliënten die letterlijk niet kunnen bestaan zonder ons. Als wij er niet zijn, zijn zij er ook niet meer. Het cement brokkelt af. We staan op instorten. Geeft de directie ons voldoende fundering of blijven zij korten in de zorg van onze cliënten?’ Ook waren familieleden van cliënten bij de actie om de medewerkers te steunen. Zij uitten hun zorg over de gevolgen van minder zorg voor hun gezinsleden.

Maatregel intrekken

Zij eisen dan ook dat de diensten niet ingekort worden. Het personeel wil voor de cliënten blijven werken zodat de zorg krijgen die zij verdienen en recht op hebben. Tot maandag 9 december 12:00 uur heeft de bestuurder tijd om te reageren.

Nieuw plan

Het personeel van Amerpoort wil het volgende geregeld hebben in een nieuw plan:

• Goede werk-privé balans voor alle medewerkers.
  • Gezonde roosters.
  • Minder werkdruk.
  • Meer bekwaam en vast personeel op de groepen.
  • Naleving van de cao.
  • Tijd voor overdracht op elke locatie van Amerpoort waardoor er goede communicatie, samenwerking en goede zorg is.

Steun de medewerkers

Steun de medewerkers en cliënten van Amerpoort! Like en deel dit bericht!