Medewerkers Amerpoort sturen nieuwjaarswens aan bestuur en or

Doe ook mee!

Door Redactie 18 december 2019

Amerpoort, een ghz-organisatie in voornamelijk de provincie Utrecht, wil bezuinigingen doorvoeren. Volgens de werknemers staat de zorg op dit moment al onder druk. Daarom hebben de medewerkers van Amerpoort op 3 december samen met ruim 100 ouders/verzorgers van cliënten actie gevoerd. Omdat de werkgever niet op deze actie gereageerd heeft, bieden de werknemers nu een nieuwjaarswens aan bestuur en or aan. En ook jij kunt je steentje bijdragen!

actie bij ghz-instelling Amerpoort

Wensen voor Amerpoort

In de nieuwjaarskaart hebben de werknemers een aantal wensen voor 2020 opgeschreven:

• Hun grootste wens is om goede zorg te kunnen geven aan hun cliënten.
  • Minder doorstroom zodat de professionals hun werk kunnen blijven doen.
  • Professionals die gewaardeerd worden om hun expertise.
  • Een plan met verbeteringen in plaats van verslechteringen.
  • Een goede werk en privébalans.

Ook jij kan je steun betuigen!

Wens jij hetzelfde voor de medewerkers en cliënten bij Amerpoort? Stuur dan ook een kaart naar de directie en ondernemingsraad van Amerpoort. Hiermee laat je je steun blijken en staan de medewerkers en cliënten er niet alleen voor. Dus verstuur die wens! Wij zorgen ervoor dat de kaarten aan hen worden overhandigd.

Geen reactie bestuurder Amerpoort

Met de actie van 3 december lieten werknemers en verwanten weten dat ze recht hebben om te horen wat de bezuinigingsplannen precies inhouden. De actievoerders willen verbeteringen in plaats van verslechteringen. De directie had tot 9 december 12.00 uur de tijd om te reageren. Doordat ze dit niet gedaan hebben, geven ze aan dat ze de werknemers en cliënten niet serieus nemen.

In gesprek met de ondernemingsraad

Binnenkort gaan de actievoerende werknemers van Amerpoort in gesprek met de ondernemingsraad over de personeelsbelangen en de verkapte bezuinigingen. Ze maken zich zorgen over de instemmingsaanvraag die er nu al ligt. De or bestaat uit werknemers die namens hun collega’s het overleg met de werkgever voeren. De or en de werkgever overleggen over het ondernemingsbeleid en de personeelsbelangen.