1 november actualiteitencollege zzp’ers in Zorg & Welzijn. Kom je ook?

Door Redactie 1 oktober 2018

Werk jij in de sector Zorg & Welzijn? Heb je veel te maken met de groeiende groep zzp’ers? En wil je meer weten over de betekenis daarvan voor de zorg, de werkenden (en de FNV), dan is dit college echt iets voor jou!

Kom naar het college zzp’ers!

Wanneer: donderdag 1 november 2018 van 19.00-21.30 uur (18.00 inloop met eenvoudige maaltijd)
Waar: Regionaal Vakbondshuis Varrolaan 100, 3584 BW Utrecht
Aanmelden: zorg@fnv.nl, voor 25 oktober ovv Actualiteitencollege Zorg en Welzijn over ZZP

Het aantal ZZP’ers in Zorg & Welzijn groeit sterk, wat ‘moeten’ en willen we daar als vakbond mee? Van oudsher organiseert de FNV werknemers en strijdt ze voor vaste contracten. Maar de wereld verandert en zo ook die van Zorg & Welzijn. Wie zijn ZZP’ers eigenlijk? Wat betekent werken als ZZP’er en samenwerken met ZZP’ers? Hoe kan de vakbond daar op reageren? Wat zal FNV doen? Ze omarmen, bestrijden, negeren?

Deze en andere vragen komen in het derde Zorg & Welzijn actualiteitencollege in 2018 aan de orde. Het thema wordt vanuit 4 invalshoeken bekeken en besproken:

Dé ZZP’er bestaat niet. Daarom beginnen we met het in kaart brengen. Hoeveel ZZP’ers zijn er in Zorg & Welzijn, in welke beroepsgroepen komen ze voor, welk werk doen ze, waar en hoe worden ze ingezet?

Vanuit het perspectief van een ZZP’er. Waarom word je ZZP’er, welke voordelen heeft het en welke nadelen kleven er aan?

Vanuit het perspectief van een werknemer. Wat betekent het om met ZZP’ers samen te werken? Verandert het je eigen werk? Wat doet het met het team, de werkverdeling en de solidariteit?

Het dilemma van de FNV: ondersteunen of bestrijden? Opkomen voor ZZP’ers (bijvoorbeeld door een verplichte pensioenregeling of arbeidsongeschiktheidsverzekering te realiseren) betekent dat je het aantrekkelijker maakt om ZZP’er te worden maar óók dat het voor de werkgever duurder wordt en dus juist minder aantrekkelijk.

Laat je informeren, inspireren of discussieer mee bij het actualiteitencollege.
We begroeten je graag op 1 november in Utrecht!

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.