Vierde onderhandelingsronde cao Gemaksvoedingsindustrie weer uitgesteld

Nieuwe datum is 16 mei

Door Redactie 25 april 2024

Helaas is de vierde onderhandelingsronde voor de nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie, die gepland stond voor maandag 15 april, weer uitgesteld. De nieuwe datum is donderdag 16 mei. De reden voor het uitstel is dat niet de volledige onderhandelingsdelegatie van werkgevers aanwezig kon zijn op 15 april. In de tussentijd hebben we verschillende bedrijven bezocht en met velen van jullie gesproken om jullie inzichten en ervaringen te verzamelen.

Vierde onderhandelingsronde cao Gemaksvoedingsindustrie weer uitgesteld

Inzichten van bedrijfsbezoeken

Ondertussen hebben wij een aantal bedrijven bezocht en een groot aantal van jullie gesproken. Uit deze bezoeken hebben wij onder andere de volgende informatie opgehaald.

• Jullie zijn goed op de hoogte van het loonbod, dat werkgevers hebben gedaan.
  • De voorgestelde loonsverhoging is te laag, waardoor jullie je niet gewaardeerd voelen.
  • Veel van jullie zijn bereid te om in actie te komen voor een beter loonbod.
  • Onze website heeft meer bekendheid gekregen en het ledenaantal groeit!

Heb jij nog geen bezoek van ons gehad en hebben jij en je collega’s daar wel behoefte aan? Stuur dan een e-mail naar angela.jansen@fnv.nl o.v.v. bedrijfsbezoek. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op om een bezoek in te plannen.

Samen sterk voor een goede cao

Een goede cao krijg je niet cadeau. Wij hebben jouw steun nodig om een cao-akkoord te bereiken dat aansluit bij jullie wensen. Hoe meer leden zich actief inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Het is belangrijk dat meer mensen in de Gemaksvoedingsindustrie lid worden. Alleen op die manier versterken we onze positie in de onderhandelingen. En ook niet onbelangrijk: alleen leden mogen stemmen op het eindbod voor de nieuwe cao!

Word nu lid

Ben je al lid? Nodig dan je collega uit om lid te worden en verdien zelf een tientje!

Contact

Heb je vragen of opmerkingen over het cao-traject? Neem dan contact op met Angela Jansen, Bestuurder FNV Voedingsindustrie.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.