Samen bouwen aan een betere cao Gemaksvoeding

Goede arbeidsvoorwaarden, gezonde werkomstandigheden en een eerlijk salaris. Deze en andere afspraken staan allemaal in jouw cao Gemaksvoedingsindustrie. Daarom is het belangrijk dat we goede afspraken maken met je werkgever. Afspraken die in de nieuwe cao komen. Daar hebben we jouw hulp hard bij nodig. Laten we samenwerken om een nieuwe, verbeterde cao mogelijk te maken. Doe je mee?

Word lid!

Vierde onderhandelingsronde wéér uitgesteld

Helaas is de vierde onderhandelingsronde voor de nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie, die gepland stond voor maandag 15 april, weer uitgesteld. De nieuwe datum is donderdag 16 mei. De reden voor het uitstel is dat niet de volledige onderhandelingsdelegatie van werkgevers aanwezig kon zijn op 15 april. In de tussentijd hebben we verschillende bedrijven bezocht om jullie inzichten en ervaringen te verzamelen.

Vierde onderhandelingsronde uitgesteld: we komen in april bij je langs!

Op woensdag 27 maart stond de vierde ronde van de onderhandelingen voor een nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie gepland. Tijdens een informeel overleg met de werkgevers concludeerden we dat onze belangen, inclusief het loonbod, te ver uiteenlopen. Daarom hebben wij besloten het overleg uit te stellen tot maandag 15 april. Tot die tijd gaan we langs bij diverse bedrijven om met werknemers in gesprek te gaan. Kom ook en laat je stem horen!

Meld je aan voor een online bijeenkomst over de nieuwe cao!

Op 6 maart was het derde cao-overleg met werkgevers over jouw nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie. Helaas hebben ze een groot deel van onze voorstellen afgewezen. Werkgevers willen de cao versoberen en meer afspraken maken op bedrijfsniveau. Hier zijn we niet blij mee. Daarom organiseren we in maart samen met CNV Vakmensen online bijeenkomsten om met jullie te praten over de nieuwe cao.

Na tweede onderhandelingsronde: vakbonden en werkgevers nog ver uit elkaar

Op 25 januari zaten we voor de tweede keer met werkgevers aan tafel om te onderhandelen over jouw nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie. De werkgevers hebben voor het eerst gereageerd op onze cao-voorstellen. Al snel werd duidelijk dat ze onze voorstellen voorlopig niet accepteren.

Werkgevers Gemaksvoeding doen voorstel herziening generatiepactregeling

Op 9 januari was de eerste onderhandelingsronde voor jouw nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie. Werkgevers hebben voorgesteld om de bestaande generatiepactregeling te herzien. We willen graag weten wat jij en je collega's van dit voorstel vinden. Benieuwd hoe de eerste ronde ging?

Cao-onderhandelingen 9 januari van start: voorstellenbrief naar werkgevers

De onderhandelingen voor jouw nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie starten op 9 januari 2024. Deze beginnen altijd met de presentatie van de voorstellenbrief, die we samen met de FNV-kaderleden hebben opgesteld.  In de brief staan onze eisen voor jouw nieuwe cao. Op 2 januari hebben we onze voorstellenbrief aan de werkgevers (AKSV) gepresenteerd. Benieuwd naar onze eisen voor jouw cao?

Waardevolle input voor de nieuwe cao Gemaksvoedingsindustrie

Voordat we met werkgevers praten, hebben we eerst via een cao-enquête aan jou en je collega’s gevraagd wat jullie belangrijk vinden in de cao. We zijn daarom blij dat veel gemaksvoedingsmedewerkers hebben meegedaan. De belangrijkste enquête-uitkomsten hebben we voor je op een rij gezet.

Input new Collective Labor Agreement (cao) in the Convenience Food Industry (pdf)

Wkład do nowej Umowy Zbiorowej Pracy (cao) w branży artykułów spożywczych gotowych (pdf)

De weg naar een nieuwe cao

Een cao komt niet zomaar tot stand, daar gaat een lang traject aan vooraf. Welke stappen zetten we, met wie en op welk moment?

Bekijk waar we nu zijn

Bekijk waar we nu zijn

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

In november 2023 start het traject voor de nieuwe cao voor de gemaksvoedingsindustrie. Er gebeurt dan veel. Daarom hebben we een nieuwbrief om je regelmatig te informeren. Wil je op de hoogte blijven van het belangrijkste nieuws? Meld je dan aan voor nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan

Ja, ik meld me aan

Contact

Heb je vragen en/of opmerkingen over het cao traject? Neem dan contact op met jouw FNV bestuurder Angela Jansen of Robert Wonnink.

Mail Angela of Robert
Neem contact op met Angela Jansen

Mail Angela of Robert

Ontdek waarom Gaby lid is van de FNV

Lees waarom Gaby al 20 jaar lid is van de FNV. En wat dat hem heeft opgeleverd.

FNV-lid Gaby gemaksvoedingsindustrie

Lees waarom Gaby al 20 jaar lid is van de FNV. En wat dat hem heeft opgeleverd.

Ben jij al lid? Maak je collega's lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap en weet je hoe belangrijk het is om lid te zijn voor een goede cao. Wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV en een beter cao Gemaksvoedingsindustrie? Nodig dan collega’s uit ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Maak een ander lid

Maak een ander lid

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao Gemaksvoedingsindustrie

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden