Nieuwe cao Vleessector gesteund door meerderheid FNV-leden

Een akkoord na intensief onderhandelen

Door Redactie 3 april 2024

Na intensieve onderhandelingen was er medio maart een onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao in de vleessector. Vakbondsleden hebben hun stem uitgebracht en de resultaten zijn binnen: een meerderheid van de FNV-leden heeft vóór gestemd. Hierdoor is de nieuwe cao Vlees officieel van kracht.

Nieuwe cao Vleessector is een feit

Belangrijkste afspraken in de nieuwe cao Vleessector

• De cao heeft een looptijd van 14 maanden, van 1 maart 2024 tot 1 mei 2025.
  • Werknemers in de vleessector ontvangen een loonsverhoging van 6,5% per 1 maart 2024 en nog eens 1,8% per 1 januari 2025, een noodzakelijke stap gezien de gestegen prijzen.

De kracht van een sterke vakbond

Een sterke vakbond speelt een belangrijke rol in het behalen van dergelijke resultaten. Om ook in de toekomst sterke afspraken te kunnen maken, is het nodig dat meer werknemers in de vleessector lid worden van de FNV en dat bestaande leden zich actief inzetten op de werkvloer.

Doe mee en word lid van FNV!

Wil je deel uitmaken van onze club en bijdragen aan toekomstige successen? Word dan lid van de FNV!

Sluit je aan!