Cao onderhandelingen Graanbewerkende bedrijven gestart

Door Redactie 23 augustus 2022

De inkt van de vorige cao is nog maar net droog of we zijn alweer van start met de onderhandelingen voor een nieuwe cao Graanbewerkende bedrijven. De huidige cao loopt namelijk al af op 31 december 2022. Op 18 augustus bespraken we onze cao-voorstellen we met de werkgever en het volgende gesprek is gepland op 18 oktober.

Cao onderhandelingen Graanbewerkende bedrijven gestart

Speerpunten nieuwe cao

In de maand juli hebben we een enquête gehouden onder onze FNV-leden. Daardoor weten we wat jullie wensen voor de nieuwe cao zijn en wat de speerpunten moeten zijn. Hoofdzakelijk gaat het om loon. We willen in ieder geval onze door de inflatie aangetaste koopkracht behouden. Maar ook onderwerpen als vergoedingen voor overwerk en woon-werkverkeer staan op onze agenda. Net als een verdere verbetering van de in de vorige cao geïntroduceerde RVU-regeling (vroegpensioen).

Volgende ronde: 18 oktober

In de volgende bespreking op 18 oktober zullen de werkgevers hun voorstellen voor de nieuwe cao presenteren. Er zijn in totaal nog vier onderhandelingsdagen ingepland tot begin december 2022. Wij zetten alles op alles om dit keer voor de ingangsdatum van 1 januari 2023 duidelijkheid te hebben over de cao voor het komende jaar. Op die manier hoeft er straks niet meer gewerkt te worden met eenmalige uitkeringen en betalingen met terugwerkende kracht.

Check jouw gegevens in MijnFNV

We houden onze leden via e-mail op de hoogte. Heb je nog geen bericht ontvangen? Check dan of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. En natuurlijk zijn de collega’s die nog geen lid zijn, van harte welkom om lid te worden.

Nodig je collega uit

Vragen of opmerkingen?

Als je vragen hebt, dan kan je altijd terecht bij Eric Oonk, Loek Sanders (kaderleden) en/of Wilfred Jonkhout, vakbondsbestuurder FNV Voedingsindustrie.