Wat is een vakbond? Wat is een cao? Hoe komt een cao tot stand?

Door Redactie 14 juli 2022

Allemaal vragen die regelmatig aan de consulenten en de kaderleden in de zoetwarenindustrie gesteld worden. Weet je niet wat een vakbond is of hoe een cao tot stand komt, dan heb je geen idee waarom het belangrijk is om lid te zijn van een vakbond. Tijd om hier iets aan te doen. We beantwoorden deze en nog drie andere vragen kort in zes wist je datjes.

Benieuwd naar de antwoorden? Bekijk dan snel deze zes wist je datjes:

Deel de informatie met collega's

Deel deze informatie met jouw collega’s, dan zorgen we er samen voor dat we een goede cao kunnen afsluiten. Want de voorbereiding voor de nieuwe cao-onderhandelingen voor de zoetwarenindustrie zijn in volle gang.

Wat is jouw top 3?

Heb jij al aangegeven wat jij graag geregeld wilt zien in de cao?

Geef dat dan nog snel even door!

In september gaan we alweer starten met de onderhandelingen.

Nog geen lid? Meld je nu aan!

We verwachten dat de druk van de werkgevers tijdens de volgende cao-onderhandelingen hoog zal zijn. Ben je nog geen lid van de FNV? Meld je aan voor nog meer slagkracht bij de komende onderhandelingen, zodat de cao Zoetwaren een goede blijft.

Een goede cao afsluiten kunnen we alleen samen.