Onderhandelingen cao Bakkersbedrijf gestart

Na de zomervakantie verder

Door Redactie 26 juli 2021

Op 16 juni was de eerste onderhandeling voor de cao Bakkersbedrijf. Wij hebben onze voorstellen met de werkgevers gedeeld en toegelicht. Onze belangrijkste voorstellen voor de nieuwe cao zijn een fatsoenlijke loonsverhoging en de mogelijkheid om eerder te stoppen met werken.

Nog geen concrete voorstellen van werkgevers

De voorstellen van werkgevers zijn nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat de werkgevers 0% loonsverhoging willen geven. We hopen niet dat de werkgevers misbruik gaan maken van de coronacrisis.

Zit er nog wel een loonsverhoging in?

Het afsluiten van een cao Bakkersbedrijf is niet meer zo vanzelfsprekend. Werkgevers doen er al jaren alles aan om zo min mogelijk loonsverhoging te geven en zoveel mogelijk verslechteringen door te voeren. Willen we dit veranderen dan moeten we samen tegen de werkgevers zeggen ‘tot hier en niet verder’. Daarom hebben wij de steun nodig van zoveel mogelijk werknemers. Of ze wel of niet lid zijn van de FNV. Alleen samen kunnen wij een front vormen tegen de werkgevers, zodat die goede cao er komt.

Bekijk hier alle cao-voorstellen van de FNV

Wanneer zijn de volgende onderhandelingen?

We vervolgen na de vakantieperiode de onderhandelingen. Deze vinden plaatst op de volgende data.

• Woensdag 8 september
  • Donderdag 23 september
  • Dinsdag 12 oktober

Vind jij ook dat werkgevers met serieuze cao-voorstellen moeten komen?

Meld je dan aan via bakkers@fnv.nl. Laat hier je naam en telefoonnummer achter. Wij maken graag een afspraak met je om te bespreken wat jij en jouw collega’s kunnen doen voor een goede cao.