Plukon Blokker in actie voor betere cao Pluimvee

Bijna 300 handtekeningen voor 2,5% meer loon

Door Redactie 08 juni 2021

Op woensdag 3 juni overhandigden werknemers van Plukon Blokker 274 handtekeningen aan hun werkgever. De werknemers eisen 2,5% loonsverhoging, net als hun collega's bij Plukon in Dedemsvaart en Wezep.

Betere bedrijfs-cao

Plukon sluit al jaren bij de vestigingen in Dedemsvaart en Wezep een aparte en betere bedrijfs-cao af dan de cao die voor de pluimveesector in totaal wordt afgesloten. Dat betekent dat werknemers op verschillende Plukon-vestigingen verschillend loon krijgen voor hetzelfde werk.

Gelijk werk = gelijk loon

Karel de Buijzer, bestuurder FNV Voedingsindustrie: ‘Het is volkomen logisch dat alle medewerkers voor hetzelfde werk hetzelfde loon ontvangen. Gelijk werk = gelijk loon. In Wezep en Dedemsvaart zijn de medewerkers goed georganiseerd. En dat is te merken. Daarom hebben zij er zo’n goede cao uitgesleept.’

Nog meer petities

Plukon Blokker is niet het eerste bedrijf dat handtekeningen overhandigd aan hun filiaalmanager voor een betere cao. Ook bij Storteboom Fresh in Putten en bij Plukon in Ommel en Goor zijn werknemers dat van plan.