Werkgevers krijgen nog 1 laatste kans voor een goede cao Pluimvee

Druk nog verder opgevoerd met ultimatum

Door Redactie 8 juni 2021

Terwijl de handtekeningenacties voor een goede cao nog volop bezig zijn, hebben de werkgevers (Nepluvi) een ultimatum ontvangen. Zij krijgen nog tot 9 juni om 17 uur de kans om te reageren op onze eisen voor een fatsoenlijke sector-cao Pluimvee. Als ze niet op onze eisen ingaan, dan volgen er harde acties.

Het kan wel!

Nul-komma-nul. Dat is wat de werkgevers jullie willen geven. Jullie collega’s bij Plukon in Dedemsvaart en Wezep hebben inmiddels wel een (bedrijfs)cao. Met zelfs een loonsverhoging van 2,5%! Daar reageerden de werkgever wel op hun dreiging om te gaan staken. Het kan dus wel!

Nul-komma-nul

Ondanks jullie handtekeningacties blijft het stil. We horen nul-komma-nul en jullie hebben nog steeds nul-komma-nul loon erbij. Het is tijd om een tandje bij te zetten. Daarom hebben we de werkgeversorganisatie Nepluvi een ultimatum gestuurd.

Hardere acties

In het ultimatum zeggen we het luid en duidelijk: als er op korte termijn geen cao komt met een goede loonsverhoging, dan gaan we serieus actievoeren. Werkonderbrekingen en stakingen zijn dan niet meer uitgesloten.

Enige weg

We hopen dat deze harde acties niet nodig zullen zijn. Maar als dit de enige weg is die de werkgevers willen, dan kunnen we niet anders.

Samen sterk

Word je opgeroepen om op jouw locatie het werk te onderbreken of te staken? Doe dan mee! Alleen samen kunnen we zorgen voor een goede cao. Samen staan we sterk.