2e onderhandelingsronde cao Pluimvee liep op niets uit

Wat vind jij van het eindbod? Geef je stem!

Door Redactie 18 maart 2021

De werkgevers kregen extra tijd om na te denken over onze cao-eisen. Woensdag 17 maart zaten we weer om de tafel. En wat was hun antwoord? ‘De zakken zijn leeg. We laten de cao zoals die is’. Schandalig. Werkgevers willen jullie géén fatsoenlijke loonsverhoging geven. Nul-komma-nul. Wat vind jij hiervan? Laat je stem horen. Dat kan tot 1 april.

FNV Consultent belaagd tijdens actie bij Esbro in Wehl

Geen stap verder gekomen

Hiermee zijn we geen stap verder gekomen. De werkgevers (Nepluvi) blijven bij hun standpunt. Ongewijzigd de cao verlengen, is voor de werkgevers het maximaal haalbare. Dat lieten ze ons net voor de onderhandelingen op 17 maart weten. De extra bedenktijd van de werkgevers heeft dus niets opgeleverd. Nul-komma-nul. Dit is de brief van de Nepluiv met het eindbod

Jullie verdienen beter

Het gaat goed in de pluimveesector. Er wordt veel geld verdiend. Plukon heeft zelfs winst gemaakt van meer dan 30 miljoen. Jullie verdienen een fatsoenlijke loonsverhoging. Jullie hebben keihard doorgewerkt tijdens de coronacrisis. Heel veel overuren gedraaid. Soms met gevaar voor jullie gezondheid. En dan dit! Geen enkele waardering voor jullie harde werken. Stank voor dank. Gaat het de baas goed, dan gaat het jou goed? Dat geldt zeker niet voor jullie.

Tijd voor actie

Dit is het eindbod van de werkgevers. De werkgevers willen niet verder onderhandelen. Dus is het tijd dat we de werkgevers dwingen tot overleg. Niet aan de onderhandelingstafel, maar aan de poort bij jullie bedrijf. Om een cao af te dwingen met waardering en respect. Dat verdienen jullie. Samen met jullie. Schouder aan schouder. Roep je collega’s op om mee te doen. In de kantine, op de parkeerplaats of onderweg naar huis. En laat zien dat jullie dit niet pikken.

Laat je stem horen

Jouw werkgever vindt dat jullie geen enkele loonsverhoging verdienen. Ondanks dat de prijzen stijgen, de bedrijven goed draaien en jullie hard gewerkt hebben, krijgen jullie 0% loonsverhoging. Wat vind jij van het eindbod van de werkgevers?

Helaas is de stemming gesloten. Wil je toch nog graag je mening laten horen? Neem dan contact op met jouw bestuurder: Karel.deBuijzer@fnv.nl

Laatste kans

Als de meerderheid van jullie tégen het eindbod van de werkgevers stemt. Dan sturen wij de werkgevers een ultimatum. Dan krijgen ze nog 1 laatste kans om weer met ons aan tafel te gaan zitten. Doen ze dat niet, dan is het tijd om in actie te komen voor een goede cao. Dat verdienen jullie.