Wat vind jij belangrijk voor de nieuwe cao Pluimvee?

Laat het ons weten! Vul de enquête in

Door Redactie 27 oktober 2020

Vul de enquête in. Dan kunnen we jullie eisen meenemen bij de onderhandelingen voor de nieuwe cao Pluimvee, begin volgend jaar. De FNV heeft voor alle werknemers in Nederland een aantal speerpunten opgesteld. Wat vind jij belangrijk? Vertel het ons!

doe mee aan de cao-enquête pluimvee
Vul snel de cao-enquête in

Loon met 5% omhoog

De FNV vindt dat het geld naar de mensen toe moet die daar keihard voor werken. Niet naar de directeuren, niet naar de aandeelhouders, maar naar de mensen die het echte werk doen. Jullie dus! Thuiswerken is er voor jullie niet bij. Er moest soms zelf veel overgewerkt worden. Dat mag best beloond worden. Vandaar dat wij willen dat iedereen er 5% bij krijgt.

Minimumloon naar 14 euro

Veel te veel mensen in Nederland moeten leven van een minimumloon van 10 euro bruto per uur. Zo ook in de pluimveesector. De FNV vindt dat het minimumloon omhoog moet naar 14 euro. Daarvoor zijn we overal in Nederland actie aan het voeren. De campagne heet Voor14

Vaste baan voor iedereen

Waarover de FNV zich heel erg zorgen over maakt, zijn de uitzendbanen. Veel te veel mensen in Nederland hebben geen enkele zekerheid. Zij kunnen elk moment op straat gezet worden. Op het moment dat je recht hebt op een vast contract, word je naar huis gestuurd. Daar moet een einde aan komen. Uitzendkrachten zijn er alleen voor piek en ziek.

Gezond je pensioen halen

Als je met pensioen kunt, moet je daar wel van kunnen genieten. Gezond je pensioen halen. Wist je dat mensen met een zwaar beroep 3 jaar eerder mogen stoppen met werken? Dat is afgesproken in het nieuwe pensioenakkoord. Daar heb jij ook recht op. Want durf eens te zeggen dat werken in de pluimvee niet zwaar is.

Wat vind jij belangrijk?

Vertel ons wat jij belangrijk vindt. Ben je het eens met onze cao-eisen? Waarover moeten we nog meer afspraken maken in de cao?

Vul snel de cao-enquête in

Samen gaan we de strijd aan voor een goede cao.