Hoe veilig kun je werken in de pluimvee?

Laat het ons weten en vul de enquête in!

Door Redactie 21 april 2020

Als je in de pluimvee werkt, heb je een cruciaal beroep. Dus moet je gewoon doorwerken. Maar wel zo dat je veilig kunt werken. Jullie werkgever moet maatregelen nemen. Wij willen graag weten of dat ook gebeurt. Laat het ons weten. Vul de enquête in!

handen wassen

Doe mee en vul de enquête in!

Niet overal is het veilig

We zijn al van het begin van de coronacrisis in gesprek met werkgevers over jullie veiligheid. Ook hebben we al met veel leden gebeld. Ons beeld is dat er wel maatregelen worden genomen. En dat het jullie veiligheid door de werkgevers steeds serieuzer wordt genomen. Toch gaat het nog niet overal goed.

Kun jij veilig werken?

Vind je dat er in jouw bedrijf niét genoeg maatregelen worden genomen? Wij willen graag weten of bedrijven in de pluimvee zich houden aan de maatregelen van het RIVM. Kun je bijvoorbeeld 1,5 meter afstand houden op je werkplek en in de kantine? Of zijn er schermen geplaatst? Kun je regelmatig je handen wassen?

Laat het ons weten!

Wij willen graag weten welke maatregelen er in jullie bedrijf worden genomen en of dit voldoende is. Laat het ons weten en vul de enquête in. Alleen met jouw input, kunnen wij bedrijven aanspreken op hun gedrag. Het gaat om jouw gezondheid en zelfs jouw leven!

Dit doen we met jullie klachten

Wij gaan jullie klachten bundelen en bespreken op sectorniveau of direct met jullie werkgever! Dat doen we snel en anoniem! Want de coronacrisis is nog niet voorbij. Dat betekent dat we er alles aan gaan doen om overal de juiste veiligheidsmaatregelen voor elkaar te krijgen. En natuurlijk ook: dat de maatregelen nageleefd worden!

Doe mee en vul de enquête in!

Alvast hartelijk dank. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Karel de Buijzer Karel.deBuijzer@fnv.nl
Liza van Nuysenburg Liza.VanNuysenburg@fnv.nl
Bestuurders FNV Pluimvee

Volg ons ook op facebook