Cao-seizoen NS geopend: onderweg naar een goede cao

Jouw mening is belangrijk! Vul de cao-enquête van FNV Spoor in

Door Redactie 13 juli 2023

Op 1 januari 2024 loopt de NS cao af. Dat betekent dat we vanaf oktober weer gaan onderhandelen over een nieuwe cao. En we willen natuurlijk dat deze cao zo goed mogelijk bij jullie wensen en behoeften aansluit. Met het invullen van de cao-enquête kun je nu laten weten welke onderwerpen jij belangrijk vindt.

Kaderlid FNV Spoor Kim

Doe ook mee!

Wij roepen jullie op om de moeite te nemen deze vragenlijst in te vullen. Deel de enquête ook met je collega’s. Want hoe meer input we krijgen, hoe beter we ons werk als onderhandelingsdelegatie van FNV Spoor kunnen doen. Je kunt de enquête tot en met 15 september 2023 invullen.

Vul de enquête in

Leden hebben het laatste woord

Natuurlijk zijn het de leden van FNV Spoor die uiteindelijk bepalen welke cao-voorstellen we indienen. Alleen met een sterke vakbond met veel leden zijn we immers in staat om goede cao-resultaten te bereiken. Maar wij zijn ook benieuwd naar de ideeën en wensen van mensen die (nog) geen lid zijn van FNV Spoor. De enquête kan daarom door leden en niet-leden worden ingevuld.

Belangrijke data

De geplande onderhandelingsdagen zijn:

• Bespreken voorstellenbrieven:
    -    Dinsdag 10 oktober (dag 1)
    -    Donderdag 12 oktober (dag 2)
  • Onderhandeldagen:
    -    Dinsdag 31 oktober (dag 3)
    -    Dinsdag 14 november (dag 4)
    -    Dinsdag 21 november (dag 5)
    -    Woensdag 22 november (dag 6)
  • Reservedag:
    -    Donderdag 14 december

Onderhandelingsdelegatie

Binnenkort starten dus de onderhandelingen voor jouw nieuwe cao. Maar wie zitten er namens jou aan de onderhandelingstafel? Graag stellen wij ons voor!

Ben je nog geen lid van FNV Spoor? En vind je onze inzet wel belangrijk? Dan is dit het moment om je bij ons aan te sluiten.