Acties uitgebroken bij Intertek Rotterdam, ultimatum voor Intertek Geleen

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 10 februari 2023

Vanaf vanmorgen 9.30 uur wordt bij Intertek in Rotterdam gestaakt voor een nieuwe cao. Tegelijk loopt bij Intertek in Geleen vanmiddag om 13.00 uur een ultimatum af, ook voor een nieuwe cao.

John Klijn, bestuurder FNV Havens: ‘De cao in Rotterdam is al anderhalf jaar geleden verlopen. Dat de directie nu met een loonbod komt van slechts 5% en bovendien heeft laten weten van de hele cao af te willen, is voor heel veel mensen de druppel. De maat is vol. Het werk is vanmorgen neergelegd en de actievoerders lijken bereid dit heel lang vol te gaan houden.’

Geleen

In Geleen is FNV sinds oktober met de directie in overleg over een nieuwe cao, maar de partijen zijn er niet uitgekomen. Paul Smink, bestuurder FNV Procesindustrie: ‘Onze leden bij Intertek Geleen hebben laten weten boos en teleurgesteld te zijn over de opstelling van hun directie. Ook hier biedt de directie niet genoeg om de huidige inflatie te compenseren.’

Laboratoriumbedrijf

Intertek is een laboratoriumbedrijf in Geleen en Rotterdam dat chemisch onderzoek doet voor externe partijen. In Geleen is dat voornamelijk voor bedrijven op het chemische bedrijventerrein Chemelot. In Rotterdam worden chemische monsters onderzocht van bijvoorbeeld met door schepen geïmporteerde olie. In Rotterdam werken zo’n 125 mensen en in Geleen bijna 200.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.