Postwerkers Heerlen staken vrijdag ook

Door Redactie 12 januari 2023

Niet alleen transportchauffeurs van PostNL staken komende vrijdag. Ook postwerkers op de voorbereidingslocatie in Heerlen leggen die dag het werk neer voor een goede cao.

Niet over onze kant laten gaan

PostNL heeft op vrijdag 6 januari een principeakkoord gesloten voor de CAO PostNL met BVPP en CNV. FNV is niet uitgenodigd om het “nieuwe” bod van PostNL te bespreken, bovendien is datgeen dat PostNL nu biedt veel te weinig gelet op de FNV-inzet en de inflatie waar iedereen mee geconfronteerd wordt. PostNL-werkers die lid zijn van de FNV worden geschoffeerd op deze manier. De grootste vakbond bij PostNL wordt genegeerd. Dat kunnen we niet over onze kant laten gaan. Daarom staken vrijdag de transportchauffeurs en de medewerkers van Voorbereiding en Bezorging Mail in Heerlen.

Voorwaarden

De staking is beperkt, omdat we helaas nog steeds gebonden zijn aan de voorwaarden die PostNL ons oplegt. Als we dit niet doen, staan we direct weer voor de rechter. De voorwaarden van PostNL hebben betrekking op de bezorging van rouwpost en medische post. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt natuurlijk bij PostNL, maar FNV zal niets doen om dat deel van het proces in gevaar te brengen.