Loonbod DHL Express te mager

Tweede cao-overleg DHL Express

Redactie
Door Redactie 8 december 2022

FNV Transport & Logistiek heeft voor de tweede keer met DHL Express gesproken over de nieuwe cao. De verslechteringen zijn inmiddels van tafel. Maar het loonbod van DHL Express is te mager.

Loonbod DHL Express te mager

Enorme winst DHL Express

DHL Express heeft de afgelopen jaren enorme winst gemaakt. Tegelijkertijd kampen werknemers met een gierende inflatie van 14,3%, waardoor je veel meer geld kwijt bent voor onder andere boodschappen en energie. De winst van DHL Express is gerealiseerd door de dagelijkse inzet van werknemers. De FNV wil daarom dat werknemers meedelen in de winst en gecompenseerd worden voor inflatie. We willen behoud van koopkracht en zeker geen verslechteringen afspreken. 

Verslechteringen van tafel

De verslechteringen zijn inmiddels van tafel. Maar het loonbod van DHL Express is te mager. Zie hieronder de belangrijkste verschillen.

Te duur

Het voorstel van vakbonden om het tweede cao-jaar een loonsverhoging af te spreken van 5% structureel en een eenmalige uitkering van € 600 vond DHL veel te duur. Vakbonden gaven aan dat het voor volgend jaar volstrekt onduidelijk is wat er gaat gebeuren met de economie.

We houden jullie op de hoogte van de voortgang.

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.