7,5% meer loon in principeakkoord cao DHL Express

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 16 december 2022

Medewerkers van DHL Express krijgen vanaf april volgend jaar 7,5 procent meer loon. Ook krijgen ze een eenmalige uitkering van in totaal 1000 euro. Dat is onder meer afgesproken in een principeakkoord tussen vakbonden en DHL over een nieuwe cao.

De nieuwe cao gaat lopen van 1 januari 2023 tot 31 december 2023. In januari krijgt iedereen naar rato eenmalig 750 euro en in april nog eens 250 euro. Ook gaat de loonsverhoging van 7,5 procent in per april 2023. De vakbonden en werkgevers hebben verder afgesproken dat de reiskostenvergoeding omhoog gaat.

Feestdagen

In het akkoord staat verder dat parttimers voortaan naar rato evenveel vrije uren voor feestdagen als fulltimers krijgen. Als een feestdag op de vaste vrije dag van een parttimer valt, dan kunnen die uren op een ander moment worden opgenomen.

Leden

FNV legt het principeakkoord voor aan de leden. Die kunnen tot 28 december laten weten of ze er mee instemmen.