Luister nu FNV Postcast

Dé podcast over het cao-traject bij PostNL

Door Redactie 24 augustus 2022

Tijdens de onderhandelingen voor de nieuwe cao PostNL houden we je met de Postcast op de hoogte over alle ontwikkelingen. En we geven een inkijkje in hoe dat nou eigenlijk gaat, zo'n cao-traject.

We behandelen in elke Postcast een vraag van een luisteraar over het cao-traject. Heb jij een vraag? Stel 'm via de mail en wie weet wordt ie in de volgende aflevering beantwoord.

Enne, #steundepostwerker, teken de petitie!

Aflevering 11

In de 11e en voorlopig laatste Postcast meer over hoe het cao-akkoord van PostNL bij de postwerkers is gevallen, over de stakingen en meer over het vervolg.

Aflevering 10

Waarom zijn de cao-afspraken die PostNL zonder de FNV maakte slecht voor de postwerkers? Hoeveel handtekeningen staan er al onder de petitie? En gaat die staking er nu toch komen? Je hoort het in deze 10e Postcast!

Aflevering 9

De laatste Postcast van het jaar! Over een Kerstactie voor de deur bij PostNL, over de vraag of het personeelstekort bij PostNL gaat oplopen omdat de postwerkers ergens anders wel een redelijke loonsverhoging kunnen krijgen en we kijken vooruit naar 2023!

Aflevering 8

In deze Postcast alles over het kort geding van PostNL tegen FNV, wat dat betekent voor de acties en waarom de loonsverhoging die PostNL nu zelf gaat geven, letterlijk lang niet alles is.

Aflevering 7

In deze PostCast meer over de laatste cao-gesprekken met PostNL. We hebben het over de reacties van PostNL-werkers op het loonbod van hun werkgever, over de (on)zichtbaarheid van CEO Herna Verhagen, over actievergaderingen, een ultimatum en eventuele acties.

Aflevering 6

Het wordt spannend bij de cao-onderhandelingen voor PostNL. FNV-bestuurder Mariska Exalto en FNV-kaderlid en PostNL-werker Marc Hilkens vertellen over de reactie van PostNL-werkers op het loonbod (SPOILER: niet positief), over uitzendkrachten die hun verhaal kwamen vertellen en over wat het publiek kan doen om de harde werkers bij PostNL te steunen. Dit alles en meer in aflevering 6 van Postcast.

Aflevering 5

Wat hebben PostNL, Schiphol en NS met elkaar gemeen? En waarom is het verstandig om nu al je Sinterklaascadeautjes te gaan bestellen? FNV-bestuurder Mariska Exalto en FNV-kaderlid en PostNL-werker Marc Hilkens leggen het uit in aflevering 5 van Postcast.

Aflevering 4

Aflevering 3

Aflevering 2

Aflevering 1:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.