Q-Park dossier Eindhoven eerste stap gezet

portret Henri Janssen
Door Henri Janssen 8 april 2022

Op 18 maart 2022 schreef FNV Spoor dat de tijdelijke Q-Park parkeerplaats aan de Fuutlaan onveilig is en eiste actie van de MSO.

Korte tijd later sprak FNV Spoor met de MSO in aanwezigheid van de RM PP. Samen liepen wij naar de parkeerlocatie en constateerden dat niet alle camera’s functioneerden en dat de verlichting ver onder de maat was.

De defecte vierde camera is op vrijdag 25 maart jl. in zijn geheel vervangen. Alle vier de camera’s zijn momenteel in gebruik. NS Stations heeft bevestigd dat de verlichting op het terrein zal worden aangepast en verbeterd. Hiervoor worden extra lantaarnpalen geplaatst. De offerte hiervoor is inmiddels akkoord bevonden. De voorlopige planning is dat de lantaarnpalen in week 15 geleverd worden en dat de werkzaamheden (plaatsing en aansluiting) in de week erna worden uitgevoerd.

FNV Spoor is voorzichtig tevreden met deze eerste stap, maar merkt op dat ondanks de aangekondigde verbeteringen de zorgen over de sociale veiligheid blijven voortbestaan. Inmiddels hebben wij onze eisen ook formeel bij de OC neergelegd en wachten op antwoord. De wens van onze achterban blijft om onze eigen parkeerplaats terug te krijgen of vast te parkeren bij Q-Park Kennedytoren. Wij zijn van mening dat de OC nu aan zet is en blijven het dossier volgen.

Mochten er weer voertuigen beschadigd worden of andere voorvallen actie noodzakelijk maken, dan pakken wij het dossier weer op!

FNV Zuid OBNL