Doe mee met de cao-enquête van FNV Transport & Logistiek

Werkdruk en eerder stoppen met werken

Door Redactie 25 april 2022

Het is bijna zover: een nieuwe onderhandelingsronde voor de cao Beroepsgoederenvervoer. Er is weer een gigantisch tekort aan personeel in een cruciale sector. Dat heeft de coronapandemie voldoende duidelijk gemaakt. Vanaf januari 2022 is er met behulp van de contactpersonen, kaderleden en het FNV-team T&L al een belangrijke slag gemaakt: het ophalen van de mening over een standaard of minimum cao.

Actietruck FNV Transport & Logistiek

Jullie werk, jullie cao

Uit de gesprekken die we met leden en kaderleden gevoerd hebben, blijkt dat men na een goede discussie over de voor- en nadelen toch vooral voordelen ziet in de cao met een minimum karakter. Daarbij is het dus van belang dat we ook gaan ophalen wat jullie belangrijk vinden in de komende cao. Het is jullie werk, jullie arbeidsomstandigheden en jullie cao. Om daar inzicht in te krijgen gaan we jullie stap voor stap bevragen en de uitkomsten met jullie delen.

Wat staat ons te wachten?

Enquêtes  -  april en mei

In de maanden april en mei wordt de inzet op de cao-onderwerpen verder uitgewerkt door jullie zelf. Er worden meerdere enquêtes uitgezet om te achterhalen hoe jullie over de cao denken en wat jullie graag willen veranderen of regelen in de toekomst. Hoe meer werknemers het invullen, hoe beter! Help dus ook met het verspreiden van deze enquêtes onder de collega’s, of je nou voor hetzelfde bedrijf werkt of niet.

Bijeenkomst

Er wordt een vergadering georganiseerd, de locatie wordt later bekend gemaakt. Kom daarheen, praat mee, denk mee en doe mee. Het gaat tenslotte om jullie eigen cao, jullie eigen arbeidsvoorwaarden en jullie eigen arbeidsomstandigheden. Hier gaan we de uitkomsten bespreken van de enquêtes en met elkaar de inzet bespreken.

Enquete werkdruk en eerder stoppen met werken

Ga naar de enquête

De nodige verandering gaat alleen plaatsvinden als we dat samen doen! Vul dus de enquêtes in, verspreid deze onder jouw collega’s en bezoek de bijeenkomst!

Denk mee, praat mee en doe mee!