Loonsverhoging Dnata een feit

Door Redactie 23 december 2021

FNV-leden hebben ingestemd met het onderhandelingsresultaat! Dat betekent dat de loonsverhoging van 4,03% zal worden ingevoerd vanaf 1 januari 2022. Daarnaast zal een eenmalige uitkering uitbetaald worden. Het FNV cao-comité Dnata is trots op de brede steun voor dit onderhandelingsakkoord en gaat met vertrouwen de volgende onderhandelingen in.

Loonsverhoging Dnata een feit

Onderhandelingsresultaat

4,03% loonsverhoging en een eenmalige uitkering

De salarissen en loonschalen worden verhoogd op 1 januari 2022 met 4,03%. Dit percentage is gebaseerd op 1% per 1 januari 2020 en 3% per 1 januari 2021. Deze loonsverhoging gaat dus over 2020-2021, maar wordt toegepast op 1 januari 2022.

Omdat het loon niet met terugwerkende kracht wordt afgesproken, loop je dus eigenlijk geld mis. Dat geld zal Dnata uitbetalen met een eenmalige uitkering. Die bestaat uit: 1% over het loon in 2020 en 3% over het loon in 2021. Die percentages krijg je uitbetaald over de looncomponenten: brutoloon, ORT, vakantiegeld en eindejaarsuitkering.

Resultaat van de stemming

De stemming over het onderhandelingsresultaat is inmiddels afgerond: 70 FNV-leden hebben gestemd en alle 70 hebben (100%) voor het resultaat gestemd. Dat is een duidelijke boodschap. De stemming stond ook open voor medewerkers die niet lid zijn voor FNV: 49 medewerkers hebben zo hun mening gegeven. Daarvan stemden 46 mensen (94%) voor het resultaat. Het resultaat is breed gedragen en positief ontvangen.

Jaap de Bie, bestuurder Afhandeling: 'Dit resultaat was er niet geweest zonder de ontzettend goede samenwerking met de betrokken FNV-leden. Ik kijk met vertrouwen naar de onderhandelingen over de toekomst. In januari gaan we daarmee aan de slag.'

Het verleden afgerond, onze blik gericht op de toekomst

In januari hebben we al twee onderhandelingen ingepland, zodat we snel door kunnen pakken met de cao van 2022 en verder. Wij verwachten daar wel een aantal uitdagingen. Daarom organiseren wij op 12 januari om 11:30 uur een digitale bijeenkomst in Teams over het volgende cao-traject. Doe mee en log op 12 januari in door hier te klikken. Dat cao-traject doen we ook weer samen: met jou, met het FNV cao-comité en andere bonden aan tafel!

Heb je praktische vragen over de eenmalige uitkering of de loonsverhoging? Dan kun je die het beste stellen aan je collega’s bij personeelszaken.

Wij wensen iedereen hele fijne dagen en alvast een sociaal en rechtvaardig nieuwjaar!

Met vriendelijke groet,

Namens de onderhandelingsdelegatie van FNV: Jaap de Bie, Peter Uslu, Rob Wouters

En het FNV cao-comité Dnata, in willekeurige volgorde: Attila Csefan, Ed van der Ploeg, Marciano Koelemeijer, Marit Dobos, Orhan Koc, Paul Wijfjes, Ben Wevers, Rene de Jong, Pierre Korthof, Johan Beijer, Moddy Malik