Uitslag ledenraadpleging Onderhandelingsresultaat Looncomponent Trainmanagers NS Internationaal

Door Redactie 23 november 2021

Maandag 22 november sloot de ledenraadpleging over het onderhandelingsresultaat over het looncomponent voor de Trainmanagers van NS Internationaal en Thalys Nederland. FNV Spoor heeft dit resultaat samen met VVMC met de directie van NS Internationaal weten te bereiken. De leden hebben gesproken en met een meerderheid van stemmen het eindbod van NS Internationaal geaccepteerd.

Uitslag stemming

De uitslag ziet er als volgt uit:

• Voor 71%
  • Tegen 29%

Ook de niet-leden hebben wij in de gelegenheid gesteld hun stem uit te brengen. Formeel tellen deze stemmen uiteraard niet mee in de einduitslag, want onze leden hebben altijd het laatste woord. Ook onder de niet-leden was de uitslag nagenoeg hetzelfde.

Dubbel gevoel

Verschillende leden, maar ook niet leden, hebben middels een stemverklaring hun stem toegelicht. Opvallend was dat een stevig deel van de voorstemmers aangaf met een dubbel gevoel voor dit onderhandelingsresultaat te hebben gestemd. Velen vonden de verhoging eigenlijk nog te laag en men ziet ook liever dat iedere Trainmanager dezelfde functiegroep en toeslag zou krijgen.

Ook kregen we vaak te horen dat dit voor nu akkoord is, maar dat we bij de volgende onderhandelingen weer voor een verhoging moeten gaan. Met daarbij ook een gelijke beloning voor alle Trainmanagers bij NS Internationaal.

Word ook lid

Ook al hebben de niet-leden ons laten weten wat ze van dit eindbod vinden, bepalen de stemmen van de leden de uitkomst. Sterker nog: FNV Spoor behartigt jullie belangen dankzij de collega’s die lid zijn. Ben je nog geen lid, maar vind je onze inzet belangrijk? Wil je dat je stem voortaan ook echt meetelt? Wil je je eigen positie en die van je collega’s versterken? Dan is dit het juiste moment om lid te worden.