Onderhandelingsresultaat FNV Zorgvervoer & Taxi

Door Redactie 27 oktober 2021

Op dinsdag 19 oktober hebben FNV en CNV met de werkgeversvereniging KNV een cao onderhandelingsresultaat bereikt. Het is een onderhandelingsresultaat. Dit wil zeggen, we hadden graag nog veel meer voor jullie willen binnenhalen. De werkgevers zijn echter niet bereid verder te gaan dan wat nu voorligt.

Onderhandelingsresultaat FNV Zorgvervoer en Taxi

Samen met de Subsectorraad FNV Zorgvervoer & Taxi hebben wij geconcludeerd dat het inderdaad het hoogst haalbare is voor dit moment.  Wij achten het onverantwoord het onderhandelingsakkoord af te wijzen.

Jullie zijn allemaal onmisbaar, vervullen een belangrijke maatschappelijke taak. Jullie zijn echter ook onzichtbaar. Wordt samen met ons zichtbaar en wie weet wat we dan een volgende ronde met elkaar kunnen bereiken.

De belangrijkste zaken die nu voor liggen zijn:

Verloonde tijd

• Vanaf 2022 geen onderbrekingen meer, maar maximaal 12,5% pauze verrekend over een maand.
  • Een nieuw in te voeren portaal waar begin- en eindtijd bepalend zijn voor de salarisbetaling en cao controle.

Loon

• De loonstroken en de feitelijke salarissen worden per 1 januari 2022 verhoogd met 2,5%.
  • De trede 2 wordt uit de salarisschaal geschrapt.

Lees het onderhandelingsresultaat

Stemmen over het onderhandelingsresultaat

Breng je stem uit

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tussen 1 en 12 november vinden er door het land voorlichtingsbijeenkomsten plaats en twee online bijeenkomsten.

Bekijk het schema voorlichtingsbijeenkomsten

Online via Teams

Kun of wil je niet naar een fysieke bijeenkomst, stuur een mail naar info@fnvtaxi.nl voor een online Teams bijeenkomst op woensdag 3 of woensdag 10 november van 19:30 tot 21:00 uur.