FNV-leden zetten eerste stap naar een betere WIA voor de toekomst

Op naar een betere WIA

Door Redactie 25 april 2024

Op 24 april was de FNV zeer goed vertegenwoordigd op de publieke tribune tijdens het commissiedebat over de WIA. Veel leden vonden het de moeite waard om dit belangrijke onderwerp op de voet te volgen. De FNV vecht al lang voor een betere WIA. Het kabinet doet al jaren toezeggingen, maar er is nog niks gebeurd.

Overhandiging krantje 'gevangen in de bijstand'

Extra zaal

Er was niet genoeg ruimte op de publieke tribune en er werd een tweede zaal geopend om daar het debat te kunnen volgen. Dit bleef niet onopgemerkt bij de demissionair minister van Gennip en de voorzitter van het debat die de FNV speciaal benoemde.

Minister neemt krant in ontvangst

Dat de demissionair minister op de hoogte was van onze grote aanwezigheid, werd ook duidelijk voorafgaand aan het debat. Voor het debat kwamen Kamerleden naar ons toe om met ons te praten. Wij hadden hen gevraagd onze krant ‘Gevangen in de bijstand’ aan de demissionair minister te geven. Tot onze verrassing kwam ze voorafgaand aan het debat naar ons toe en nam zelf de krant in ontvangst.

Wij zijn er nog niet

Het debat was goed en de Kamerleden stelden gerichte vragen, maar we zijn er nog lang niet. Wij blijven op de voet volgen of de toezeggingen en toegezegde uitwerkingen ook echt gaan plaatsvinden.

Wil je meer weten over de WIA? Of nog beter: doe je met ons mee om te zorgen dat er een betere WIA komt? Houd onze website dan goed in de gaten.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.