Eerste landelijke stakingsdag een feit

Honderden leggen werk neer voor betere cao

Door Redactie 12 april 2021

Vandaag legden honderden medewerkers uit de Transport & Logistiek hun werk neer en gingen naar een van de vier manifestaties in het land. Hiermee is de eerste landelijke staking voor een goede cao een feit.

Manifestaties

Op vier plaatsen in het land kwamen collega’s uit de sector bijeen om te strijden voor een goede cao. In Rogat, Zevenbergsche Hoek, Weert en Nieuwegein waren coronaproof manifestaties: mensen kwamen in hun auto’s naar de manifestatie toe. In Nieuwegein sprak onderhandelaar Willem Dijkhuizen de aanwezigen toe en op de andere locaties was dat via grote schermen live te volgen.

‘Dit smaakt naar meer’

De acties vandaag waren de grootste stakingsacties in de sector in jaren. Het wachten is nu op de werkgevers om in te gaan op onze eisen voor een goede cao:

• Een substantieel loon (3,5% per 1 januari 2021)
  • Goede arbeidsomstandigheden (rolcontainers, standkachel, stand airco)
  • De mogelijkheid om eerder te stoppen met werken (per 1-1-2022).

En doen ze dat niet, dan gaan we door! Want ‘dit smaakt naar meer’, zoals veel actievoerders vandaag zeiden. Houd de site in de gaten. Deze week kondigen we meer acties aan. Als het nodig is.

Media-aandacht

Onze stakingsdag ging niet onopgemerkt voorbij. Onder ander het ADL1RTV Utrecht, BN/De Stem en de NOS besteedden aandacht aan de acties.

Kom ook in actie, sluit je aan!

Zoals je hier kunt lezen, komt een goede cao er niet vanzelf. Sluit je aan en laat ook weten dat je wilt strijden voor goede arbeidsvoorwaarden, een loonsverhoging en de mogelijkheid eerder te kunnen stoppen met werken. Volg ons op de facebookpagina van het actiecomité. Je kunt je ook aanmelden voor cao-nieuws via de cao APP: stuur een appje met de tekst CAO AAN naar 06-13533543.