12 april landelijke stakingsdag Transport & Logistiek

Door Redactie 31 maart 2021

We voeren al een paar weken actie voor een goede cao in de Transport & Logistiek. Er zijn stakingen en acties in de winkeldistributie, afval en milieu, in de pakketbezorging en in de chemie. Maar nog steeds hebben we geen nieuwe cao. Geen loonsverhoging, geen afspraken over de rolcontainers en geen regeling om eerder te kunnen stoppen met werken.

12 april landelijke stakingsdag Transport & Logistiek

We duwen ze de goede kant op

De werkgevers zijn nog steeds de weg kwijt. Tijd om ze op het spoor te zetten naar betere arbeidsvoorwaarden! En dat spoor leidt naar Nieuwegein. Maandag 12 april roepen we uit tot landelijke stakingsdag. Onderdeel van de landelijke staking wordt een grote manifestatie in Nieuwegein.

Doe mee

Leg je werk neer en kom ook naar Nieuwegein of één van de andere locaties. Samen laten we de werkgevers zien dat zonder de werknemers in de Transport & Logistiek alles stil staat. Voor de leden die willen staken volgt er nog een formulier waarmee leden bij hun werkgever kenbaar kunnen maken dat ze gaan staken op 12 april.

Let op!! Staken is voor alle FNV leden in de Transport & Logistiek mogelijk. Sterker nog, hoe meer mensen meedoen met de staking hoe groter de druk op de werkgevers is. Van de groep stakers kunnen we helaas niet iedereen ontvangen op de manifestatie in Nieuwegein. De vergunning zal (als de gemeente die afgeeft) waarschijnlijk voor een maximum aantal auto’s/stakers zijn.

Wil je staken én naar Nieuwegein of één van de andere locaties? Meld je dan zo snel mogelijk aan.

Meld je aan