Reorganisatie FedEx onaangename verrassing

Door Redactie 21 januari 2021

Net zo onverwacht als bij jullie, kwam bij de vakbonden op dinsdag 19 januari het bericht binnen over de reorganisatie bij FedEx in Europa. Deze onaangename verrassing was des te groter, aangezien vakbonden het nieuws uit de pers moesten vernemen.

Reorganisatie FedEx onaangename verrassing

Niet voorzien

Naar aanleiding van vragen van leden over hoe het kan dat dit bericht gelijktijdig komt met het voorleggen van het Sociaal Plan, kunnen we kort zijn. Dit is een samenloop van omstandigheden, die wij (vakbonden) in ieder geval niet voorzien hadden.

Sociaal plan

Zoals vorig jaar na de harmonisering van de cao al aangekondigd is, zijn we na de zomer gestart met onderhandelingen over de verlenging van het Sociaal Plan. Het oude Sociaal Plan liep af op 31 december 2020 en net voor de feestdagen kwamen we tot een principeakkoord, hetgeen nu aan de leden is voorgelegd.

Overleg met werkgever

Zoals gezegd kwam de mededeling over de reorganisatie volkomen onverwacht, ook voor de vakbonden. Op 1 februari hebben wij een afspraak met jullie werkgever, waar wij geïnformeerd worden over de impact van de reorganisatie.

Geef je mening over het sociaal plan

Boventalligen kunnen gebruikmaken van het Sociaal Plan, maar dan zal er wel een Sociaal Plan moeten liggen waar jullie mee ingestemd hebben. Lees alles nog eens goed door en breng je stem uit.

Je hebt je lidnummer nodig om te kunnen stemmen en tevens is er de mogelijkheid om een opmerking/toelichting te plaatsen. Heb je nog vragen of zijn er onduidelijkheden, dan kun je mailen naar richlinde.wackers@fnv.nl