Urenbankregeling DHL logistics in de prullenbak

Stem over vernieuwd cao-resultaat

Birgitte Staal
Door Birgitte Staal 15 januari 2020

In oktober vorig jaar hebben jullie mogen stemmen over het resultaat wat er lag. Een resultaat dat FNV negatief heeft voorgelegd. Een voorstel waarbij de urenbankregeling een doorn in het oog was. Jullie hebben massaal gestemd en aangegeven wat jullie NIET wilden. 94% stemde tegen een urenbankregeling en een mager loonbod.

Vrachtvliegtuig van DHL Logistics

Een brug te ver...

De afgelopen periode is er overleg geweest met jullie, je collega’s, de onderhandelingsdelegatie en DHL Logistics. Tijdens de 9e onderhandelingsronde, op 7 januari, gaf jullie werkgever aan dat de urenbankregeling op basis van de uitkomst van jullie stemmen zeker ‘een brug te ver’ was.

Veel leden gaven hun stem!

Dit voorstel is van tafel. Zo zie je dat meedenken, meelezen, je stem laten horen en opkomen voor jullie cao zijn vruchten afwerpt. De urenbankregeling ligt in de prullenbak!

Vernieuwd cao-resultaat

Het resultaat is gelijk aan het vorige resultaat op twee belangrijke verschillen na:

• De afspraken rondom de urenbankregeling zijn niet meer terug te vinden. Dit punt heeft de directie dus laten vallen.
  • Een vernieuwd cao-resultaat. Dat ziet er als volgt uit:

1-2-2020  :     3,5% verhoging van de salarissen en salarisschalen.
1-2-2020  :     Een eenmalige uitkering ter hoogte van 6% van het nieuwe maandsalaris van februari 2020.
1-12-2020:     1% verhoging van de salarissen en salarisschalen.

Op basis van enkel het voeren van het gesprek is de FNV-onderhandelingsdelegatie van mening dat dit het maximaal haalbare resultaat is.

Samen staan we sterk! Geef je stem!

Zie het stemformulier in je post. Je kunt tot uiterlijk vrijdag 24 januari 12.00 uur je stem uitbrengen.

Voor leden en aspirant leden!

Ben je lid maar je collega nog niet? Wil je collega ook meedenken en zich inzetten voor een goede cao en arbeidsvoorwaarden? Meld je collega dan aan en ontvang daar wat aardigs voor!

Kaderleden gezocht!

Ben je al lid en wil je meer doen? De oren en ogen van de bond op de werkvloer? In overleg gaan met de FNV-bestuurder. Meepraten over je cao en deelnemen aan cursussen en trainingen van FNV? Laat het me weten via onderstaande gegevens.

Mede namens de onderhandelingsdelegatie,
Leonie Hendrikson