Teleurstelling over cao-voorstellen werkgevers TLN

Beroepsgoederenvervoer cao-ronde 1

portret Willem Dijkhuizen
Door Willem Dijkhuizen 26 november 2019

Op 26 november hebben de eerste gesprekken plaatsgevonden tussen de onderhandelingsdelegaties van TLN, VVT, FNV, CNV vakmensen en de Unie. Wij hebben voor het eerst de voorstellen van TLN/VVT ingezien. Om die in het juiste perspectief te zien ten opzichte van de voorstellen van FNV zullen wij zo snel mogelijk een kijk-en-vergelijk overzicht plaatsen op onze website.

De basis moet echt beter

Daarin zullen wij de voorstellen van TLN/VVT vergelijken met de voorstellen die wij vanuit onze achterban hebben gedaan. Wat wij wel al over de voorstellen kunnen vermelden, is dat wij teleurgesteld zijn en dat wij ze met grote verbazing hebben gelezen.

Dag van de chauffeur

Uit de enquĂȘte die TLN zelf onder haar leden heeft gehouden kwamen de volgende punten naar voren: “winst maken, behoud van personeel en aantrekkelijk maken voor nieuwe aanwas”. Dit komt op geen enkele manier terug in deze voorstellen.

Binnenkort is de dag van de chauffeur, mede door TLN zelf georganiseerd. Deze dag is bedoeld om de chauffeur in het zonnetje te zetten. De insteek van deze dag is om aan te geven dat de chauffeur een onmisbare schakel is, waardering verdient voor het vak dat hij of zij uitoefent. De door TLN/VVT nu gedane voorstellen staan haaks op de bedoeling van deze dag.

Verder op 17 december

Op 17 december zal de eerste inhoudelijke onderhandelingsronde gaan plaatsvinden. Uiteraard zullen wij ook hiervan weer informatie op onze website plaatsen om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te brengen en behouden.

;