Werknemers stadsvervoer staken op 28 mei voor goed pensioen

Historische dag: Ook spoor en streekvervoer staken

Door Redactie 29 mei 2019

Dinsdag 28 mei staakten de werknemers in het openbaar vervoer voor een goed pensioen. Daardoor reed in ons hele land bijna geen bus, tram of trein. Bijzonder, want het is slechts een keer eerder voorgekomen dat de mensen van het spoor-, het stad- en het streekvervoer allemaal tegelijkertijd staakten.

Pensioenacties zorgen voor historische dag in het OV

Trots. Dat ene woord omschrijft precies het gevoel dat blijft hangen na onze staking voor een goed pensioen. Trots dat we dit samen doen. Trots op jou en je collega’s. Trots op de samenwerking tussen de vakbonden CNV, VVMC, VOR, ABGP, BV2002 en FNV. Samen staan we vele malen sterker. Steunen we elkaar.

Nederland steunt de acties

Die steun is er niet alleen onderling. Uit polls van onder andere de Telegraaf en Stand.nl blijkt dat een dikke 80 procent van de Nederlanders het terecht vindt dat we het land plat leggen voor een goed pensioen. Nederland begrijpt waarom we samen met tienduizenden mensen in actie komen en steunt ons daarin.

Kabinet wordt zenuwachtig

Het kabinet wordt daar behoorlijk zenuwachtig van. En dat is een goed teken. Maar zolang Rutte en Koolmees niet serieus ingaan op onze eisen, zullen wij niet met ze in gesprek gaan. Dus ligt de bal nu bij de politiek. Komen zij niet over de brug, dan gaan wij door met de acties. Natuurlijk houden we je daarvan op de hoogte. Meer weten? Kijk op www.fnv.nl/goedpensioen

Een groot compliment

Alle stakende OV-medewerkers verdienen een groot compliment. En alle vrijwilligers een al even groot “Dankjewel!” voor hun geweldige inzet. Samen schreven wij op dinsdag 28 mei 2019 geschiedenis!