Dialoogsessies zwemonderwijzers en buurtsportcoaches

Deel jouw ervaringen met ons!

Door Redactie 31 oktober 2023

Het werken in de sport is leuk en maatschappelijk relevant, maaar de arbeidsmarkt sport is beperkt. Oude rotten blijven lang op hun plek en jongeren vertrekken na een paar jaar. Dat is het beeld bij menig organisatie in de sport. Welke rol spelen arbeidsvoorwaarden in hoe je loopbaanpad eruit ziet? En wat doen de verschillen in cao’s met jouw beroepsgroep? Dit bespreken we in dialoogsessies die FNV Sport & Bewegen dit najaar organiseert.

Welke arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk voor jouw loopbaan?

De FNV heeft in opdracht van het ministerie VWS een cao-vergelijking gemaakt. In de dialoogsessies gaan we met jou en je collega’s in gesprek om meer inzicht te krijgen in welke arbeidsvoorwaarden er voor jou toe doen in jouw loopbaan. Doe ook mee en deel je ervaringen, wensen en ideeën met ons. Er zijn twee doelgroepen: zwemonderwijzers en buurtsportcoaches.

Wat gebeurt er met de input?

Met jouw input werken we toe naar meer gelijkheid tussen de cao’s en proberen we obstakels weg te halen die op jouw loopbaanpad liggen. Dat kunnen we niet alleen. Daarvoor zijn werkgevers nodig. Het geheel komt daarom in een rapport te staan, dat we met werkgevers en het ministerie van VWS gaan bespreken. De dialoogsessies zorgen ervoor dat jij centraal staat in dit rapport.

Praktische informatie dialoogsessies

Alle zwemonderwijzers en buurtsportcoaches (ongeacht ervaring en leeftijd) die werken in de sport of bij een gemeente. Ook niet-leden zijn welkom. Je kunt kiezen tussen een online deelnemen of op een locatie.

• Utrecht: Live dialoogsessie 14 november
    Tijd: 10.00-12.30 uur met gratis lunch
    Locatie: Hertogswetering 158, Centraal Vakbondshuis Utrecht, Karin Adelmund zaal (BG)

• Gouda: Live dialoogsessie 23 november
    Tijd: 10.00-12.30 uur met gratis lunch
    Locatie: Blekersingel 24, Regionaal Vakbondshuis Gouda

• Online dialoogsessie 23 november
    Tijd: 14.00-16.00 uur

Aanmelden voor zwemonderwijzers

• Utrecht: Live dialoogsessie 14 november
    Tijd: 17.30-20.00 uur met gratis pizza
    Locatie: Hertogswetering 159, Centraal Vakbondshuis Utrecht, Karin Adelmund zaal (BG)

• Gouda: Live dialoogsessie 23 november
    Tijd: 17.00-19.30 uur met gratis pizza
    Locatie: Blekersingel 24, Regionaal Vakbondshuis Gouda

• Online Dialoogsessie 28 november
    Tijd: 14.00-16.00 uur

Aanmelden voor buurtcoaches

Aanmelden voor alle sessies voor 10 november moet via bovenstaande inschrijflinken. Meer medewerkers van één organisatie is toegestaan. Er is een beperkt aantal plaatsen.

Let op! Je krijgt vakbondsverlof om mee te doen aan de sessie, ook als je niet lid bent van de FNV. We leggen tijdens de sessie uit hoe dat werkt.

De dialoogsessies bestaan uit drie blokken met pauzes ertussen. Ze worden begeleid door FNV-Bestuurder Sport en Bewegen Ingrid Koppelman en FNV kaderacademie trainer Sara Meijknecht. Neem een smartphone of tablet mee voor toegang tot de Mentimeter (go to: menti.com).

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.