Maak jij je sterk voor fitness?

Vul de vragenlijst in!

Door Redactie 17 maart 2022

Ben jij lid van de FNV en werk je (deels) in de fitness en health? Dan horen we graag van jou. Er speelt van alles op jouw werkvloer. Waar kan de vakbond bij helpen? Waar kan jij bij helpen?

Belangenbehartiging

De FNV kent individuele en collectieve belangenbehartiging. De werkenden in de fitness hebben geen collectieve afspraken, zoals een cao of een pensioenregeling. Voor jou geldt het minimum van de wet: bijvoorbeeld de arbeidstijdenwet, de ziektewet of de wet arbeidsmarkt in balans (WAB). Vaak ook geldt alleen het minimumloon als hét loon waartegen iedereen werkt, ongeacht je opleidingsniveau.

Als er vragen zijn over of iets wel of niet mag, kun je bellen naar 088-3680368. Daar komen heel wat telefoontjes binnen. Over werkdruk, over arbeidstijden, en over contracten.

We kijken altijd welke ‘individuele’ onderwerpen spelen voor het ‘collectief’; dan kunnen we dat samen oppakken en veranderen. Op jouw bedrijf, bij een keten, of zelfs landelijk. Maar daar zijn leden voor nodig, veel leden, ook op jouw bedrijf.

Waar kan de vakbond bij helpen?

We hebben een korte vragenlijst opgesteld met veel open vragen. Werk jij in de fitness? Dan verzoeken wij je om deze vragenlijst in te vullen.

Naar de vragenlijst

Waar kan jij bij helpen?

In de vragenlijst ook de vraag: waar kun jij bij helpen? Want de vakbond dat zijn we samen. We willen samen sterk staan en dus moeten we met elkaar in verbinding staan.

Dit voorjaar lanceren we een eigen fitnesspagina op onze website. Maar wist je dat we ook een Facebookgroep hebben die hoort bij een Facebookpagina? En heb je behoefte aan een LinkedIn groep, laat het ons weten via de vragenlijst. Of maak alvast een connectie met FNV Sport-bestuurder Ingrid Koppelman.