Or en FNV Sport, een goedlopende tandem?

Bijeenkomst voor leden medezeggenschap in de sport

Door Redactie 10 september 2021

Op 30 september a.s. organiseert FNV Sport & Bewegen samen met HBU Advies een bijeenkomst speciaal voor or-en en pvt’s (cao Zwembaden, cao Sport, cao Vermo, Fitness) in de sportbranche. Alle cao’s, maar ook sectoren zonder cao zijn van harte welkom.

Sportieve jongen en meisje

Medezeggenschap belangrijk inspraakorgaan

Medezeggenschap is een belangrijk inspraakorgaan van medewerkers in een bedrijf of organisatie. De vakbond vertegenwoordigt ook medewerkers in jouw bedrijf. Samen vormen we het liefst een team, een tandem. Om die goed te besturen is het handig te weten wie op welke momenten en onderwerpen stuurt, trapt of remt.

Een goedlopende samenwerking op die tandem is in het belang van alle medewerkers, lid of geen lid. De medezeggenschap kan input van binnen naar buiten brengen en omgekeerd kan de FNV zorgen voor informatie waar de medezeggenschap behoefte aan heeft. Zo versterken we elkaar, want er speelt momenteel genoeg in het sportlandschap om te zorgen voor stevige samenwerking.

Bijeenkomst op 30 september

Zit jij in de or of pvt van jouw bedrijf? Kom dan ook naar de bijeenkomst.

• Wanneer: donderdag 30 september 2021
  • Tijd: 14.00 uur - 15.30 uur
  • Waar: FNV Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht.  OF Online, via Teams

Meld je nu aan

• 13.30 uur: inloop met koffie
  • 14.00 uur: introductie en voorstelronde
  • 14.15 uur: ‘Wie doet wat?’ Interactieve inventarisatie van de dagelijkse praktijk waarbij we onderscheid maken tussen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, bijzondere gebeurtenissen zoals een reorganisatie, een sociaal plan, functiewijzigingen. En het ophalen van input voor de cao.
  • 14.45 uur: geheimhouding en ondersteuning, hoe gaan we daarmee om? Wanneer mag je een adviseur of vakbond inschakelen? Wanneer en na het beantwoorden van welke vragen geef je instemming af?;
  • 15.15 uur - 15.30 uur: afsluitend vragenrondje en het ophalen van vervolgafspraken.

Ingrid Koppelman van FNV Sport & Bewegen en Hielke Boersma van HBU Advies verzorgen deze bijeenkomst. Als er een specifieke vraag of casus is die je graag behandelt wilt zien, laat het ons dan van tevoren weten.

Aanmelden kan tot en met 27 september. Zowel leden als niet-leden van de FNV zijn welkom.

Meld je nu aan

Fysiek of online

Je kunt de bijeenkomst live of online bijwonen. Vanwege corona kan maar een beperkt aantal mensen fysiek aanwezig zijn. Daarom vragen je op het aanmeldformulier wat je voorkeur heeft.

Mochten we meer dan 19 fysieke aanmeldingen ontvangen dan gaan FNV-leden voor op niet-leden. In dat geval, of als je sowieso liever online aansluit, ontvang je een link om in te kunnen loggen via Teams. Op die manier hoef je niets te missen!

Let op: Ook online is er een beperkte capaciteit vanwege de door ons gewenste interactie. Wacht dus niet te lang met je aan te melden.