Podcast Jong Oranje Young Professionals

Over jonge medewerkers in de sport

Door Redactie 13 augustus 2020

Luister jij wel eens een podcast? Dan hoor jij bij de bijna twee miljoen Nederlanders die dat dagelijks of af en toe doen. Podcasts zijn populair, vooral omdat je kunt luisteren waar en wanneer je maar wilt. Wij hebben een goede luistertip voor jou. Luister naar de podcast van Jong Oranje Young Professionals over jonge medewerkers in de sport.

Jonge man met koptelefoon op zijn hoofd

De FNV wil net als Jong Oranje de jonge mensen die in de sport werken een stem geven. Zij zijn de verandering. Wij zijn een campagne gestart om jonge sportmedewerkers bij de vakbond te betrekken. De campagne heet: Wij zijn de verandering.

Jong Oranje podcast

Gesprek met Taner Kahraman (aanvoerder Jong Oranje Young Professionals)

Waarom een podcast? Welk geluid wil je laten horen?

Allereerst willen wij (Jong Oranje, zie uitleg) young professionals in de sport het podium geven om te laten zien wat ze doen en hoe ze zich ontwikkelen. Daarmee geven we ook een inkijk in de ontwikkelingen binnen de, voornamelijk georganiseerde, sport. We kunnen namelijk veel van elkaar leren. Een podcast is een mooi platform om nieuwtjes te delen en meer context te geven bij de inhoud van het werk van Jong Oranje spelers.
Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat als we de kennis, open blik en vooruitstrevendheid van young professionals in de sport bij elkaar brengen, jong werkenden van nog grotere waarde kunnen zijn in de sport, dat onze stem heel waardevol is en kan zijn.

De reden dat we in het de vorm van een podcast doen is met name de laagdrempeligheid en flexibiliteit om het te beluisteren wanneer je zelf wilt: in de auto, op de fiets of tijdens het sporten.

Wat is volgens jou een belangrijk thema voor jong werkenden in de sport?

Persoonlijke ontwikkeling vind ik wel het belangrijkste thema. Ik ben van mening dat we daar in de sport te weinig aandacht aan besteden en er dus ook helemaal geen ontwikkelgerichte omgeving is voor (jonge) medewerkers in de sport. Terwijl dat juist de basis is voor de ontwikkeling van jezelf en daarmee je werk en uiteindelijk dus ook de organisatie.
We willen door middel van thema-podcasts, waar we meerdere gasten rondom een bepaald thema uitnodigen, dieper ingaan op die belangrijke thema’s in de sport.

Waar zijn de podcasts te beluisteren?

De Jong Oranje Podcast is op allerlei platforms te beluisteren, waaronder Spotify  Op Jong Oranje YP vind je ook andere platforms.

Wat is Jong Oranje?

Jong Oranje het grootste netwerk voor young professionals in de sport t/m 35 jaar. Deelnemers heten spelers, en de spelersgroep wordt geleid door aanvoerders.

Meld je aan bij Jong Oranje YP

Aanmelden bij Jong Oranje Young Professionals is heel makkelijk en helemaal gratis! Dan ontvang je hun maandelijkse nieuwsbrief met de nieuwste podcast, uitnodigingen voor evenementen en andere nieuwtjes!

Meld je aan