Wij laten ons niet langer zoethouden!

Teken voor een cao in de Paardensport

Door Redactie 24 februari 2020

Vind jij dat het werken in de paardensport echt werk is en geen hobby? Dat vinden wij ook! Jij doet belangrijk werk in een manege of pensionstal. Maar daar krijg je niet altijd voor betaald. Sommige werkgevers vinden dat je al genoeg beloning krijgt, als je met paarden mag werken. Wij willen dat er een cao komt in de paardensport. Vind jij dat ook? Teken de petitie!

Wil jij ook een cao? Teken de petitie

• Vind jij ook dat het werken in de paardensport echt werk is en geen hobby?
  • Vind jij ook dat een gediplomeerd paardrij-instructeur recht heeft op fatsoenlijk loon en goede arbeidsvoorwaarden?
  • Vind jij ook dat het werken in paardenstallen altijd onder gezonde arbeidsomstandigheden moet gebeuren?
  • Gun jij ook jonge, gepassioneerde mensen een loopbaan in de paardensport?

Teken dan de petitie

Jij doet belangrijk werk

De paarden en hun eigenaren kennen en vertrouwen jou. En je bent er verantwoordelijk voor dat het goed gaat met de (kostbare) paarden. Er gaat veel geld om in de paardensport. Toch kent deze sector geen cao en krijg jij maar een minimumloon. Veel werk is vrijwilligerswerk, omdat sommige werkgevers het werken met paarden al een beloning vinden.

Getekend, en dan?

Met het tekenen van de petitie steun je ons plan voor een cao in de paardensport. Een cao is iets dat werkgevers moeten willen afsluiten. Dus dat is een lange weg te gaan. Maar samen met de FNV en haar leden sta je veel sterker. Wij brengen veel ervaring mee in het onderhandelen over je loon en arbeidsvoorwaarden. Met jouw steun gaan wij het gesprek met de werkgevers aan voor een cao.