Nieuwe cao DB Cargo een feit

Ruime meerderheid stemt in met onderhandelingsresultaat

Door Redactie 20 november 2020

FNV Spoor-leden konden voor of tegen het onderhandelingsresultaat voor de Cao DB Cargo 2020 stemmen. Ruim 90% heeft ingestemd, 8% tegen het resultaat en 2% onthield zich van stemming. Hiermee is de nieuwe cao DB Cargo een feit.

Nieuwe cao DB Cargo een feit

Resultaat

Wat zijn de afspraken ook alweer:

• Looptijd van 12 maanden: van 1-4-2020 tot en met 31-3-2021
  • Per 1 april 2020: 0,9% loonsverhoging en ook voor daaraan gerelateerde toeslagen
  • Per 1 oktober 2020: 0,9% loonsverhoging en ook voor daaraan gerelateerde toeslagen
  • Een verhoging van de Decemberuitkering met 0,25% per 1 januari 2020

Het vervolg

DB Cargo heeft nogmaals toegezegd dat ze alles in het werk zullen stellen om alle nabetalingen en verwerkingen van de verhoging voor de loonbetaling van december rond te hebben. Wij gaan ervan uit dat dit gaat lukken.

Wij zijn opgelucht dat we deze moeizame onderhandelingen in een moeilijke tijd toch af hebben kunnen ronden met een maximaal haalbaar resultaat. En dan verder…het ziet er tot nu toe naar uit dat de omstandigheden voorlopig uitdagend zullen blijven. Ook hebben alle cao partijen gezegd geen herhaling te willen van de duur van het afgelopen traject als dat enigszins voorkomen kan worden. Daarom is afgesproken om in december in ieder geval de koppen bij elkaar te steken voor het volgende traject alweer. Maar daarover tegen die tijd meer.