Cao-onderhandelingen Post uitgesteld

Door Redactie 23 april 2020

Vanwege het coronavirus worden de cao-onderhandelingen over de nieuwe cao PostNL uitgesteld.

Voorlopig uitgesteld

Als FNV Post en Pakketten houden we de ontwikkeling van het coronavirus en de gevolgen daarvan voor medewerkers en leden goed in de gaten. We volgen daarbij de adviezen van het RIVM op. Om die reden worden de  geplande onderhandelingen voor de cao PostNL, in overleg met PostNL en andere vakorganisaties, uitgesteld.

Postmedewerkers helden in de logistieke dienstverlening

FNV Post en Pakketten kan niet vaak genoeg benadrukken hoe bijzonder jullie inzet is. Dankzij jullie blijven de mensen die thuis werken met elkaar in contact met brieven en kaartjes. De “koude” digitale wereld dekt namelijk niet de hele lading. Pakjes worden geleverd aan al die huishoudens die nu verplicht thuisblijven. Jullie logistieke dienstverlening is in deze tijden cruciaal. Maar jullie veiligheid en gezondheid zijn ook heel belangrijk. Hou je daarom aan alle instructies voor jouw eigen veiligheid, maar ook voor de veiligheid van je collega’s.

Voor vragen over Corona en werken

Ongelooflijk veel leden bellen ons met vragen over werken en corona. Ook weten jullie onze kadergroepen in de regio te bereiken. Jullie willen weten welke consequenties het coronavirus voor je werk heeft. Wanneer je wel en niet thuis moet blijven. Of de veiligheidsmaatregelen wel voldoende zijn. Wat er gebeurt met alle uitzendkrachten, welke rechten ze hebben.

Wij proberen jullie vragen te beantwoorden via fnv.nl/corona. Je kunt ons ook mailen via postbedrijven@fnv.nl of je kunt contact opnemen met de lokale kadergroep in jouw regio.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.