Update harmonisatie arbeidsvoorwaarden FedEx –TNT

Door Redactie 27 september 2019

Het is even stil geweest rondom de aanpassing arbeidsvoorwaarden FedEx –TNT. Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets is gebeurd. De vele processen die tegelijkertijd lopen maken dit traject complex. Zorgvuldigheid en kwaliteit gaat voor snelheid. We beseffen heel goed dat dit voor onrust kan zorgen bij jou en je collega’s. Daarom geven we je een update.

FedEx –TNT busjes

Huidige cao nog van toepassing

De huidige TNT-cao niet is niet opgezegd. Dit betekent dat de cao nog van toepassing is tot er een nieuwe cao is. Voor de FedEx-ers geldt uiteraard nog steeds de TLN-cao (looptijd tot 1 januari 2020).

Jij mag er niet op achteruit gaan

De fase ‘mapping & slotting’ in het functiewaarderingstraject is bijna afgerond. Toch komen ook hier nog vragen over. De angst bestaat dat je straks een lager salaris krijgt als gevolg van de nieuwe functie-indeling. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Laat het duidelijk zijn dat, als er al verschillen gaan ontstaan, deze gecompenseerd moeten worden. Jij mag er als medewerker niet op achteruit gaat.

Hoe nu verder?

Op woensdag 9 oktober hebben we weer een overleg. We bespreken en bekijken of alles goed is overgenomen. We houden je op de hoogte.