FNV-leden unaniem: eindbod TEAM Terminal cao 2022-2025 afgewezen

Loonsverhoging in 2023 & 2024 en gebrek aan kwalitatieve afspraken struikelblok

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 27 februari 2023

De FNV achterbanraadpleging bij TEAM Terminal kon rekenen op de nodige belangstelling. Ruim 97% van onze leden maakte gebruik van zijn stemrecht. Onze achterban was eensgezind. Het eindbod werd met 100% van de stemmen afgewezen. FNV heeft de uitslag van de stemming doorgegeven aan de directie.

Eindbod niet positief ontvangen

Onze leden zijn duidelijk in hun oordeel over het eindbod. Dat is absoluut ondermaats. Sommige leden noemden het eindbod een klap in het gezicht en voelen zich volstrekt niet serieus genomen.

Belangrijkste redenen unanieme afwijzing eindbod

Het probleem bestaat uit de te lage loonsverhogingen in 2023 en 2024, dit levert koopkrachtverlies op en blijft achter bij onze looneis van automatische prijscompensatie ofwel 14,3% voor 2023. Ook weigert de directie de schaalmaxima van de schalen C, D, E, en F uit te breiden, wil het geen generatiepact noch verlofsparen van 100 weken invoeren, gaat het niet mee in het verhogen van de bestaande overwerkploegentoeslag voor werknemers in de 5-ploegendienst met 30% en wil het geen gelijkwaardige afspraken aan het sharematch programma maken. Daarmee worden alle kwalitatieve afspraken van tafel geveegd. Dat is voor de leden onacceptabel.

FNV heeft de afwijzing van het eindbod inmiddels doorgegeven aan jullie werkgever en zal op zeer korte termijn de afgesproken vervolgstappen in gang zetten. Wij houden je uiteraard op de hoogte van het vervolg.