FNV-leden stemmen in met nieuwe cao Kemira

FNV bereikt nieuwe cao Kemira met looptijd tot en met 31 december 2022

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 10 mei 2022

FNV-leden stemden tot en met 6 mei over het onderhandelingsresultaat dat FNV bereikte bij Kemira. Veel van onze leden brachten hun stem uit. Van hen stemde 84% voor de nieuwe cao en 16% tegen de gemaakte afspraken. Daarmee is het draagvlak voor de gemaakte afspraken breed.

Briefjes geld

Loonsverhoging van 3,5%

De cao heeft een looptijd van één jaar (01-01-2022 tot 01-01-2023). Per 1 januari 2022 worden de lonen met 3,5% verhoogd. Over de senioren- en 85% dagen na je 64e zijn geen afspraken gemaakt. Overlijdensverlof wordt uitgebreid en de protocolafspraken verlengd. Alle afspraken lees je hier.

Ook aansluiting bij de Stichting PAWW, die de opbouw van de WW/WGA repareert is verlengd voor een periode van vijf jaar. Kijk voor meer informatie hier

Wat vindt FNV?

FNV is blij dat wij namens onze leden weer partij zijn bij de nieuwste Kemira-cao. FNV is tevreden dat er met de nieuwe cao zekerheid en duidelijkheid is voor de mensen. FNV bedankt ons actieve kaderlid voor zijn inzet tijdens de onderhandelingen en nodigt collega's die het ook leuk lijkt om een actieve rol te spelen uit om vrijblijvend het gesprek aan te gaan. Mail: iris.vanderveen@fnv.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.