Uitslag stemming onderhandelingsresultaat MITT

Door Redactie 14 januari 2022

Inmiddels is de deadline om te stemmen voor het onderhandelingsresultaat MITT verstreken. Wat is de uitkomst en wat betekent dit voor jou?

textiel

Stemming

We zijn erg tevreden met de opkomst van de stemmers. We hebben een enorme toename aan stemmers gezien vergeleken met vorig jaar.

We willen jullie allemaal bedanken voor de stemmen en de feedback die we hebben ontvangen.

Een ruime meerderheid (85%) van de leden van FNV heeft vóór het onderhandelingsresultaat gestemd. De vakbonden CNV en de Unie en de werkgevers hebben ook ingestemd met het onderhandelingsresultaat en dat betekent dat de cao MITT 2022 een feit is. Gefeliciteerd!

En nu?

Allereerst gaat jouw werkgever ervoor zorgen dat de salarissen per 1 januari 2022 worden aangepast, dat betekent dat jouw salaris in januari al omhoog gaat.

Daarnaast mag je als je dat wenst ook jouw werkgever, als je voldoet aan de leeftijdseis, verzoeken om gebruik te maken van het generatiepact. Je kunt het gesprek vanaf nu aan gaan met de werkgever. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan kan de FNV je hierbij ondersteunen.

We hebben ook de uitvraag gedaan of er mensen geïnteresseerd zijn om samen met ons mee te denken over een aantal onderwerpen in de cao. Een aantal leden hebben zich aangemeld. Mocht je geïnteresseerd zijn in 1 van deze onderwerpen (functiewaardering, duurzame inzetbaarheid of ploegenroosters), maar je bent je vergeten aan te melden, doe dit dan vóór 1 februari 2022 via mitt@fnv.nl

Wat gaan we dit jaar doen

We gaan natuurlijk samen met de mensen uit de sector aan de slag met de bovengenoemde onderwerpen. We gaan sterk inzetten op duurzaam werk binnen de sector, wat betekent dat de ouderen verlicht moeten worden zodat ze gezond met pensioen kunnen en de jongeren gemotiveerd en uitgedaagd worden met oog voor een gezonde werk/privé balans.

Maar daarnaast zijn we als FNV ook hard bezig met het opzetten van een sector die dicht bij jou staat. Dit kunnen we niet alleen doen, we hebben de leden daarvoor nodig om samen te bouwen aan goede arbeidsomstandigheden in de sector.

Dat hebben we in 2021 gedaan met de onderzoeken en het regelmatig ophalen van jullie mening en dat blijven we ook doen. We hebben daarnaast een website gemaakt, speciaal voor de MITT sector, waar we proberen jullie te informeren en mee te nemen in waar wij achter de schermen mee bezig zijn. Neem hier eens een kijkje

We gaan jullie ook regelmatiger op de hoogte houden over de ontwikkelingen in de sector op deze website, maar het meest belangrijke is dat we graag bij jullie in de bedrijven komen!

Heb je een vraag, conflict of wil je gewoon graag kennismaken met ons, neem dan contact met ons op. Ook voor het aanmelden voor één van de werkgroepen, kun je ons mailen op mitt@fnv.nl