FNV organiseert 3/4-vergaderingen bij Linde Gas

Neem ook deel aan één van de actiebijeenkomsten op 24, 25 of 27 januari a.s.

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 20 januari 2022

Nadat onze leden eind 2021 het eindbod van Linde Gas massaal van tafel veegden, werd vanwege de kerst en de lockdown een korte pauze ingesteld. Wel voerden een aantal FNV-leden ludieke acties in IJmuiden en Eindhoven uit. Dankzij hen kleurden de gebouwen daar FNV actie-rood. FNV organiseert de komende week ¾ vergaderingen in IJmuiden en online om te peilen of er draagvlak is voor verdere acties.

Ondertussen in Eindhoven

Actiebereidheid bepalen

De directie deed ons een eindbod voor de cao, waarmee het tevens verdere onderhandelingen beëindigde. Nu onze leden dit eindbod afwezen, belegt FNV de komende week 3/4-vergaderingen. Hier bepalen onze leden of zij Linde Gas een ultimatum willen stellen en of er genoeg actiebereidheid is om door collectieve druk een betere cao dan het eindbod af te dwingen. Minimaal 75% van de leden aanwezig op alle bijeenkomsten bij elkaar opgeteld én 75% van de leden in IJmuiden, moet voor vervolgacties stemmen.

Meld je aan voor ¾ vergaderingen in IJmuiden en extra ¾ vergadering in teams

In IJmuiden hebben we de mogelijkheid om corona proof te ¾-en. We zijn te gast op het vakbondshuis in Velsen-Noord. Op dinsdag 25 en donderdag 27 januari organiseren we meerdere sessies. Meld je van te voren aan voor één van de bijeenkomsten zodat wij dit op een veilige en verantwoorde manier kunnen organiseren. Let op er zijn maximaal 17 leden per sessie welkom. Om deel te nemen aan één van de vergaderingen in IJmuiden vul je deze datumprikker in.

Ledenbijeenkomst Regionaal Vakbondscentrum FNV Velsen-Noord: Grote Hout- of Koningsweg 237:
•    Dinsdag 25 januari van 12:00-14:00 uur
•    Dinsdag 25 januari van 14:00-16:00 uur
•    Dinsdag 25 januari van 16:00-18:00 uur
•    Donderdag 27 januari van 12:00-14:00 uur
•    Donderdag 27 januari van 14:00-16:00 uur
•    Donderdag 27 januari van 16:00-18:00 uur

Schrijf je snel in want vol = vol. Houd tijdens de bijeenkomst 1,5 meter afstand en gebruik een mondkapje wanneer je loopt.

Op de andere Linde Gas en Homecare locaties is het helaas momenteel niet mogelijk om fysieke bijeenkomsten te organiseren.  Deze leden kunnen op maandag 24 januari inbellen in één van de sessies in teams. Geef aan wanneer je deel wilt nemen, dan ontvang je een inbellink. De bijeenkomsten gaan door bij voldoende belangstelling (vanaf 8 inschrijvingen per sessie).

Graag tot ziens op één van de bijeenkomsten. We gaan uit van een goede opkomst!

Met strijdbare groet,

de FNV onderhandelingsdelegatie Linde Gas & Homecare